اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حضور بیش از ۶ هزار نفر در مراسم اعتکاف در خراسان‌شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم پرفیض اعتکاف در ۹۴ مسجد روستایی و ۳۶ مسجد شهری خراسان‌شمالی آغاز شد.

حضور بیش از ۶ هزار نفر در مراسم اعتکاف در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبر فارس در بجنورد، اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور مراسم پرفیض اعتکاف در  ۹۴ مسجد روستایی و ۳۶ مسجد شهری خراسان‌شمالی آغاز شد و بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر به مدت ۳ روز در این مراسم شرکت دارند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: عمده این افراد جوانان، دانشجویان و دانش آموزان هستند.

هدایتی گفت: استقبال جوانان از این مراسم معنوی نشان دهنده روح معنویت در جامعه است.

وی تصریح کرد: آیین اعتکاف رجبیه در مساجد استان خراسان شمالی به‌ویژه مساجد جامع  از ۱۳ رجب هم‌زمان با ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت سه روز ویژه برادران و خواهران در حال برگزاری است.

دبیر ستاد اعتکاف استان خراسان شمالی افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی ازجمله حلقه‌های معرفت، کرسی تلاوت و ختم قرآن و صلوات، سخنرانی روحانیون، حضور شاعران آیینی، حضور راویان دفاع مقدس و علما با عنوان عصری با علما و عصری با شهدا، برنامه‌های عزاداری، مناجات‌خوانی شبانه، محافلی با موضوع ازدیاد جمعیت، گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، مهدویت، طب سنتی، تاریخ اسلام و پاسخ به شبهات، سبک زندگی اسلامی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، سنت اعتکاف قبل از پیروزى انقلاب اسلامى حالت فراگیر و عمومى نداشت اما در چندساله اخیر در میان جمع کثیرى از صالحان و نیکان اعم از خواهران و برادران از اقشار گوناگون اجتماعى به‌ویژه دانشجویان و طلاب، متداول شده و مساجد بسیارى از شهرها و روستاها پذیراى مهمانان خدا در ایام البیض ماه پربرکت رجب هستند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول