اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان

عملیات اجرایی گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در چهارمین روز دهه فجر آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی که روز شنبه برای افتتاح طرح‌های عمرانی شاخص زیرکوه به این شهرستان سفر کرده است، کلنگ پروژه گازرسانی به بازارچه یزدان را به نمایندگی از ۶۰ پروژه گازرسانی شهرستان زیرکوه به زمین زد.

این پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان و اجرای ۴۵ کیلومتر شبکه تغذیه، ۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و نصب هشت انشعاب اجرا می‌شود.

بازارچه یزدان یکی از چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است که از شهریور سال گذشته فعال شده و روند فعال‌سازی آن ادامه دارد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳ پاسگاه مرزی و ۲۷ برجک دیده‌بانی مرزی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در این شهرستان آغاز شد.

گازرسانی به ۲ روستای کمتر از ۲۰ خانوار شهرستان زیرکوه با جمعیت ۷۶ نفر و ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز در چهارمین روز دهه فجر آغاز شد.

در این مراسم به‌طور همزمان پروژه گازرسانی به ۲ روستای کمتر از ۲۰ خانوار برای تامین نیاز ۱۶ خانواده، گازرسانی به ۲ واحد صنعتی و تولیدی و نیز گازرسانی به ۲۲ واحد مسکن محرومان به بهره‌برداری رسید.

۶۰ پروژه گازرسانی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان زیرکوه با مجموع اعتبار ۱۷۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای دهه فجر امسال آماده شد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۵ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و گازرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در دستور کار است.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی، افتتاح جاده بین مزارع فندخت و کارخانه کنسانتره آهن از برنامه‌های سفر استاندار به زیرکوه در چهارمین روز دهه فجر است.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول