اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبود دارویی در خوی وجود ندارد/ شمار مصدومان به هزار و 100 نفر رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات درمانی به یک هزار و 100 مصدوم ناشی از زلزله در خوی خبر داد و گفت: کمبود دارویی در خوی وجود ندارد.

کمبود دارویی در خوی وجود ندارد/ شمار مصدومان به هزار و 100 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به شرق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط منطقه زلزله خوی در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بیمارستان قمر بنی‌هاشم (ع) خوی به علت خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه قابل استفاده نیست؛ گرچه این بیمارستان بیماران بدحال نیز در آن بستری بودند.

وی گفت: بیماران بستری در این بیمارستان به‌سرعت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرهای مجاور ازجمله سلماس، مرند، ارومیه و تبریز منتقل شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: کارهای اولیه روی یک هزار و 100 مصدوم ناشی از زلزله در خوی نیز انجام گرفت و در روزهای اول پس از زمین‌لرزه هم ۲۰۰ نفر مصدوم در مراکز درمانی بستری شدند.

عین‌اللهی ادامه داد: اعمال جراحی لازم روی مصدومان زلزله خوی انجام شد که بیشتر ارتوپدی و مغز و اعصاب بود.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی از مسؤولان بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی افزود: تا الآن ۶ تیم بهداشتی شامل کارشناسان بیماری‌ها، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای، بهداشت روان و بهداشت خانواده به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از انبار دارویی منطقه زلزله‌زده نیز بازدید شد و خوشبختانه وضع دارویی مناسبی داشت. امروز نیز اعلام کرده‌اند که 50 قلم دارو به زلزله‌زدگان خوی توسط مجمع خیران سلامت داده شده است.

عین‌اللهی با بیان اینکه اعمال جراحی لازم روی مصدومان زلزله خوی انجام گرفته است و همه خدمات درمانی و بهداشتی در خوی رایگان به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وضع دانشجویان دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: این دانشجویان به‌سرعت اسکان داده یا به استان‌های همجوار اعزام شدند.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول