اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شناخت مناقب امام علی (ع) راه سعادت است

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: القاب حضرت امیر المومنین علی (ع) قابل شمارش نیست و مطالعه دقیق زندگی آن حضرت راه رسیدن به سعادت است .

شناخت مناقب امام علی (ع) راه سعادت است

حجت‌الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرگزاری فارس از بندرعباس، با بیان برخی از  فضائل حضرت امیر المومنین علی (ع)، اظهار داشت: در روایتی که  صحیح مسلم درباره مولا امیر (ع) می آورد «پدر همه  ائمه علیهم السلام  و تنها کسی که هم کفو حضرت زهرا (س) و همسر و دو فرزندش معصوم و شامل آیه تطهیر است».

حجت‌الاسلام فولادی بیان کرد: مطالعه دقیق زندگی امام علی (ع) راه روشن برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی افزود: از دیگر القاب حضرت را « قسیم النار و الجنه» بشمردن و اینگونه آورده شده دوستان او بهشتی و دشمنانش جهنمی هستد از اینرو او تقسیم کننده بهشت و دوزخ  است و عده ای نیز گفته اند او حقیقتا تقسیم کننده بهشت و جهنم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: با اشاره به سند دیگری از اهل سنت در کتاب مستدرک حاکم نیشابوری آمده است علی (ع) راه ورود به شهر علم است » که بیانگر عظمت علمی آن حضرت است.

حجت‌الاسلام فولادی، به جریان غزوه تبوک که در  کتاب صحیح مسلم به  اشاره کرد و  عنوان کرد: در این غزوه پیامبر اسلام (ص) حضرت علی (ع) را در مدینه در جای خود نشاند و حضرت در فراق پیغمبر (ص) گریست و پیامبر (ص) فرمود :«آیا راضی نمی شوی که منزلت تو نسبت به من همان منزلت هارون باشد نسبت به موسی مگر آنکه بعد از من پیامبری نیست؟ همانا سزاوار نیست که من بروم مگر اینکه تو خلیفه باشی». 

وی همچنین اظهار کرد: در عبادت عابد ترین مردم بود چنانچه در وسائل الشیعه آمده است «که از عباد بود و عبادت هیچ کس به عبادت آن حضرت نمی رسید و برخی شبانه روزها هزار رکعت نماز می خواند.

  کارشناس دینی در حسن ختام روایتی مبسوط از مناقب خوارزمیدر باره امیر المومنین علی (ع) آمده است، خاطرنشان کرد: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: یا علی! اگر بنده ای از بندگان عبادت خدا کند به قدر آنچه نوح علیه السلام در قوم خود به عبادت و رسالت مشغول بود و آن بنده را مثل کوه اُحدْ طلا باشد در راه حق تعالی همه آن را به فقرا و مساکین رسانَد و آن قدر عمرش دراز شود که هزار حج پیاده کند و بعد از اینها در میان صفا و مروه مظلوم کشته شود و با این همه، تو را ای علی! دوست نداشته باشد، بوی بهشت به مشام او نخواهد رسید و داخل جَنّت نخواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول