اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سامانه بارشی بعدازظهر دوشنبه میهمان کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

سرپرست اداره‌کل هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به استان از بعدازظهر روز دوشنبه خبر داد و با صدور هشدار سطح زرد از مردم خواست توصیه‌های لازم را مدنظر داشته باشند.

سامانه بارشی بعدازظهر دوشنبه میهمان کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

علی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگوهای مختلف جوی طی 48 ساعت آینده جو پایداری پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه تا آخر وقت سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی شاهد بارش برف در مناطق سردسیری و باران در اغلب مناطق استان خواهیم بود.

در همین زمینه هواشناسی با صدور هشدار زرد زمان شروع این سامانه بارشی را بعدازظهر دوشنبه و پایان آن را اواخر وقت روز سه‌شنبه اعلام کرد و مخاطرات آن بارش برف، باران، وزش باد، کولاک برف، پدیده مه و کاهش دید عنوان شده است .

طبق اعلام هواشناسی لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد محورهای روستایی در اثر شدت بارش برف و باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر،اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی برق و گاز از آثار مخاطرات این سامانه بارشی جاست.

هواشناسی پرهیز واز سفرهای غیرضروری، احتیاط و ترجیحا اجتناب از فعالیت‌های کوهنوری و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع جانرژی به ویژه گاز و برق، عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، انجام تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه اداره‌کل هواشناسی به مردم است.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول