اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افتتاح ۲۹ پروژه دهه فجر در «پاوه»/ یک‌سوم مراکز اقامتی استان را دارا هستیم

فرماندار پاوه گفت: در دهه فجر امسال ۲۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح می‌‌شود.

افتتاح  ۲۹ پروژه دهه فجر در «پاوه»/ یک‌سوم مراکز اقامتی استان را دارا هستیم

اردشیر رستمی، فرماندار پاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن قدردانی از ملت ایران به خصوص مردم شهرستان پاوه به پاس ۴۴ سال مقاومت و وفاداری علی‌رغم سختی‌ها و تنگی‌های ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه که کوچکترین اثری بر ایمان و اعتقاد ناب آن‌ها نگذاشته است،اظهار کرد: لنگر اصلی انقلاب که در مقابل همه طوفان‌های مهیب و توطئه دشمنان اسلام و انقلاب، حفظ شده مردم عزیز بوده و هستند.

وی با بیان اینکه در طول این ۴۴ سال مردم همواره حافظ و نگهداره این انقلاب بوده‌اند،گفت: شهرستان پاوه با تقدیم ۶۵۰ شهید، ۹۰۰ جانباز و ۳۰ آزاده و بیش از ۵ هزار ایثارگر گویای این حقیقت است.

فرماندار پاوه تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۲۹ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان را در حوزه آب ،کشاورزی، حمل و نقل، آموزش، انرژی، بهداشت و درمان و عمران شهری و روستایی در این شهرستان افتتاح می‌‌شود.

وی به دستاوردهای حوزه مخابرات هم اشاره کرد و گفت: تمام شهرهای پاوه یا تلفن ثابت دارند یا از طریق سیستم BTS صاحب ارتباط هستند به طوری که شهرستان ۴۱ سایت BTS و ۲۷ مرکز ADSl دارد.

رستمی خاطرنشان کرد: در حوزه برق، امروز تمامی شهرها و روستاها و تمامی پاسگاه‌های مرزی در نوک قله‌ها، از نعمت برق استفاده می‌کنند، اما شاهدیم در عراق مردم فقط ۶ ساعت در روز برق دولتی دارند و بقیه ساعات را از موتور استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به فعالیت های حوزه گاز نیز، گفت: گاز در قبل از انقلاب صفر بود، اما امروز گاز در شهرها ۱۰۰درصد و در روستاها ۹۰ درصد مشمول گاز هستند، در پاوه هم امسال روستاهای کمدره، نجار، و دهستان شرام از این نعمت برخوردار شدند، اما بجز دو روستای هجیج و هیرویی جایی نداریم که گازکشی تشده باشد.

رستمی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب، آب شرب شهر پاوه سراب هولی بود اما امروز ۱۲ چاه عمیق، ۱۲ مخزن، تصفیه‌خانه و در حوزه ورزشی یک سالن ورزشی بود، اما امروز ۱۱ سالن، استخر سرپوشیده، ۹ زمین ورزشی روباز و کتابخانه هم در گذشته یک کتابخانه بود که امروز ۵ کتابخانه با ۶۵ هزار جلد کتاب و راه‌های ما ۳۰۰ کیلومتر جاده خاکی بود که امروز ۶۰۵ کیلومتر جاده آسفالت، در حوزه بهداشت و درمان ۸ مرکز بهداشتی‌، ۲۵ خانه بهداشت، ۴ مرکز فوریت‌ها و بیمارستان مجهز با پزشکان متخصص و نرخ باسوادی ما از ۳۸ درصد به ۹۸ رسیده، در حوزه صدا و سیما ۸ ایستگاه فرستنده، و در حوزه گردشگری۸۰ مرکز اقامتی در این شهرستان وجود دارد. 

فرماندار پاوه افزود: یک سوم مراکز اقامتی استان در شهرستان پاوه است و این فرصت درآمد از طریق گردشگری را نشان می‌دهد. 

رستمی گفت: تولید شیلات نیز ۳ هزار تن در سال است که با بهره‌برداری شیلات دشه، تا ۴ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این دستاوردها مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال، بیکاری، قیمت خودرو، مسکن داریم که دولت خدمتگزار تصمیم به حل این مشکلات گرفته است.

رستمی در پایان، گفت: من نیز با بسیج همه ادارات تمام تلاش مان این است، برای خدمت گذاری و نوکری به مردم وقت بگذاریم.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول