اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر عزم ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ونزوئلایی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا در همه زمینه‌ها و بدون هرگونه محدودیتی تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر عزم ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کاراکاس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفر به آمریکای لاتین و بعد‌ از نیکاراگوئه در ونزوئلا حضور دارد، روز جمعه ۱۴ بهمن ماه در کاراکاس با ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا  دیدار کرد و درباره موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این نیز با وزیر نفت ونزوئلا دیدار کرده بود.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر خارجه ونزوئلا، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا در همه زمینه‌ها و بدون هرگونه محدودیتی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به خواست مقامات عالیه دو کشور در زمینه تلاش هماهنگ و هم افزا برای بی اثر کردن تحریم‌های غیرعادلانه علیه ملت‌های دو کشور، بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات فیمابین تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی از تلاش‌های منتهی به عملیاتی شدن برخی طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر دو کشور ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به جنگ اوکراین، تحولات مرتبط با آن را نشانه‌ای از بهره برداری صرف برخی قدرت‌ها از حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن علیه برخی از دیگر کشورها خواند.

وزیر خارجه همچنین از همتای ونزوئلایی برای سفر به تهران دعوت کرد.

ایوان خیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را دو شریک مهم در عرصه دو‌جانبه و بین‌المللی برشمرد.

وی همکاری دو کشور در چارچوب مجمع دوستان منشور را مهم خواند و تقویت آن تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار  نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را موفق ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان و ایوان خیل پینتو در این دیدار همچنین تبادل هیأت‌های عالی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و در زمینه تمهیدات مربوط به آن نیز گفت‌وگو کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول