اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سردار رفیعی آتانی: امام(ره) با اتکا به مبانی قرآن، یکپارچگی دنیای اسلام را دنبال کرد

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: قرآن ریسمان الهی است و خیلی از دل ها را به هم وصل می کند و امروز کسی در ارادت به قرآن شک ندارد. این همان مبانی وحدتی است که امام(ره) با اتکا به آن، یکپارچگی در دنیای اسلام را دنبال کرد.

سردار رفیعی آتانی: امام(ره) با اتکا به مبانی قرآن، یکپارچگی دنیای اسلام را دنبال کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج اظهار کرد: «قرآن» مایه عزت و قدرت ماست. وقتی که می خواهیم خورشید را معرفی کنیم شاید در معرفی فهم خورشید موفق نباشیم اما می گوییم تاریکی وجود دارد و در دل تاریکی عظمت خورشید وجود دارد. بر این اساس نیز قرآن ما را قدرتمند کرده است چرا که در میان ذلت و خباثت دشمن و عصبانیت آن، می بینیم که امروز ما در قله ایستاده ایم.

وی افزود: دشمن امروز از راه قرآن و عمل به آن عصبانی است. قرآن ریسمان الهی است و خیلی از دل ها را به هم وصل می کند و امروز کسی در ارادت به قرآن شک ندارد. این همان مبانی وحدتی است که امام(ره) با اتکا به آن، وحدت را در دنیای اسلام جاری کرد.

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: قرآن حلال همه مشکلات است و به همین دلیل سالیان سال است بعد از وجود پیامبر خوبی ها و اهل بیت (ع) دنیای اسلام حفظ شده است. چه شیعیان و چه اهل تسنن می دانند اگر قرار است کاری در صحنه اجتماعی و حاکمیت شکل بگیرد قرآن نسخه شفابخش و نجات دهنده و دعوت کننده به آرامش است و این همان سند آرامش فردی و اجتماعی و عمل میدانی ما خواهد بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خطاب به مجریان و شرکت کنندگان در این مسابقات گفت: عمل و گفتار ما باید همواره قرآنی باشد. شما باید تفاوت داشته باشید و مراقب این مقامی که کسب کرده اید باشید. کسب عنوان مقام خیلی راحت است اما نگهداری آن کار سختی است که نمونه آن در دفاع مقدس و مقاومت بارها اتفاق افتاد و شما مسئول نگهداری آن قله های فتح شده هستید.

این مقام ارشد نظامی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در توصیف امام بزرگوار، افزود: امام سه خصوصیت داشتند و با سه باور انقلاب را به پیروزی رساندند که همچنان آن مصادیق نسخه گره گشای امروز ما است. امام(ره) اهل باور به خدا بود و به وعده های الهی ایمان داشت، امام بنا نداشت به غیر خدا باور داشته باشد. امام به مردم باور داشت و هیچ وقت نخواست با غیر مردمش کار را به جلو ببرد.

وی اضافه کرد: سومین باور امام، باور به راهش است. راه امام تغییر ناپذیر است و راه او کهنه نمی شود. در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بیان کردند شعار های انقلاب زنده و پویا است و کهنه نمی شود، اگر می خواهیم دشمن به سرمنزل نرسد راهش این است که راه امام را همچنان در دل و جان ما وجود داشته باشد. بر این اساس به فضل خدا و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ۲۲ بهمن امسال را تماشایی تر و متفاوت تر از گذشته دوباره به رخ دشمنان مان خواهیم کشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول