اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چوپان مفقود شده در برف و کولاک «سورشجان» نجات یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف شدید و وقوع کولاک، یک چوپان در محل دامداری‌ منطقه دره سیر سورشجان‌ مفقود شد که طی عملیات 7 ساعته توسط نیروهای هلال احمر نجات یافت.

چوپان مفقود شده در برف و کولاک «سورشجان» نجات یافت

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی تماسی در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه، گزارشی مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر از کارگران تونل در حال احداث شهر دشتک در برف و کولاک شدید دریافت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بلافاصله یک تیم عملیاتی و امدادی شامل ۳ نجاتگر به محل وقوع حادثه اعزام شد‌، افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر، تیم امداد و نجات کوهستان نیز متشکل از ۵ نجاتگر اعزام شد و پس از ۵ ساعت تلاش بی‌وقفه، به محل رسیدند.

مثنوی ادامه داد: یک نفر از مصدومان در محل به صورت سرپایی درمان شد و نفر دوم پس از تثبیت شرایط عمومی، به ایستگاه اورژانس منتقل شد.

عملیات ۷ ساعته برای نجات چوپان مفقود شده در سورشجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: طی تماس مدیریت بحران با مرکز هماهنگی و کنترل عملیات eoc، گزارشی مبنی بر گم شدن یک چوپان در محل دامداری‌ منطقه دره سیر سورشجان‌ دریافت شد. 

مثنوی مطرح کرد: این چوپان به دلیل بارش برف، وقوع کولاک و فقدان‌‌ راه‌‌های ارتباطی، در طول ۴۸ ساعت گذشته امکان برقراری تماس با خانواده‌اش را نداشته بود. 

وی اظهار کرد: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شهرکرد به منطقه مذکور اعزام شد و پس از ۷ ساعت تلاش، عملیات نجات این چوپان با موفقیت به پایان رسید.

وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور شهرکرد‌ ـ تونل‌ فجر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن اشاره به وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور شهرکرد‌ ـ تونل‌ فجر، بیان داشت: در پی این حادثه، نجاتگران پایگاه شهید رضوی شهرستان شهرکرد به محبوسان در خودروها و مصدومان امدادرسانی کردند.

وی افزود: در این عملیات ۹ حادثه‌دیده و ۳ مصدوم نجات یافتند و عملیات رهاسازی نیز برای ۲ نفر از حادثه‌دیدگان‌ در برف و کولاک صورت گرفت.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول