اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اولین سفر رسمی وزیر خارجه قزاقستان به بحرین

وزیر امور خارجه قزاقستان برای اولین بار در تاریخ روابط دوجانبه در چارچوب یک سفر رسمی از بحرین دیدار و با مقامات مختلف این کشور دیدار کرد.

اولین سفر رسمی وزیر خارجه قزاقستان به بحرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی»، وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب یک سفر رسمی از بحرین بازدید و با «حمد بن عیسی الخلیفه»، پادشاه و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان طرف مقابل را با مرحله جدید نوسازی‌ سیاسی و اقتصادی در کشورش آشنا کرد. پادشاه بحرین به نوبه خود سرعت توسعه مدرن قزاقستان را مثبت ارزیابی و از اصلاحات رئیس جمهور این کشور حمایت کرد.

دو طرف با در نظر گرفتن پویایی توسعه تعامل سیاسی قزاقستان و بحرین بر اهمیت ادامه گفت‌وگو در بالاترین سطح اشاره و با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی در مورد انجام تلاش‌های مشترک برای حل مشکلات حمل و نقل و لجستیک توافق کردند.

در این دیدار همچنین در مورد وضعیت بین المللی در جهان و مشکلات امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر صورت گرفت.

در جریان مذاکرات رئیس نهاد دیپلماتیک قزاقستان با «خالد بن عبدالل الخلیفه»، معاون نخست وزیر بحرین مسیرهای تعمیق روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بررسی شد.

طرف قزاقی تاکید کرد که بحرین شریک مهم قزاقستان در خاورمیانه است. به لطف حمایت سیاسی متقابل دو کشور دارای روابط دوستانه مبتنی بر اعتماد متقابل و همکاری فعال است.

دو طرف سطح بالای تعامل بین قزاقستان و بحرین را مثبت ارزیابی و تاکید کردند که از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های تجاری و اقتصادی به طور کامل استفاده نشده است. در این راستا، توافقی در مورد تهیه نقشه راه همکاری بین قزاقستان و بحرین حاصل شد که زمینه‌های خاصی را برای همکاری بیشتر منعکس می‌کند.

در دیدار وزیر خارجه قزاقستان با «عبدالطیف بن رشید الزایانی»، وزیر امور خارجه بحرین همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و بشردوستانه بررسی و در مورد موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف تبادل نظر صورت گرفت.

طی این دیدار همچنین همکاری بین منطقه‌ای در چارچوب پلت‌فرم گفت‌وگو «آسیای مرکزی – شورای همکاری کشورهای غربی خلیج فارس» مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

طرف بحرینی از اولین سفر رسمی وزیر امور خارجه قزاقستان به بحرین در تاریخ روابط دوجانبه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این سفر انگیزه مضاعفی را برای توسعه بیشتر همکاری‌ بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها ایجاد خواهد کرد.

برنامه این سفر با مذاکرات در اتاق بازرگانی و صنایع بحرین به پایان رسید. در دیدار با «سمیر ناس»، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و نمایندگان محافل تجاری بحرین راه‌های تقویت روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری مرکز مالی بین المللی «آستانه» و بازار مالی اسلامی بین المللی بحرین مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در مورد ایجاد شورای بازرگانی قزاقستان و بحرین به منظور ایجاد ارتباط مستقیم بین تاجران و شناسایی زمینه‌های امیدوارکننده همکاری، توافق کردند.

در پایان این مذاکرات بین دو طرف همچنین در مورد ادامه تعامل متمرکز به گسترش تجارت متقابل و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی، توافق حاصل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول