اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اجرای 26 پروژه به ارزش 1 میلیارد دلار توسط قزاقستان و روسیه

در دیدار نخست وزیران قزاقستان و روسیه همکاری‌ دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اجرای 26 پروژه به ارزش 1 میلیارد دلار توسط قزاقستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیخان اسماعیل‌اف»، نخست وزیر قزاقستان و «میخائیل میشوستین»، نخست وزیر روسیه در حاشیه نشست شورای بین دولتی اورآسیا در شهر آلماتی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف طی این دیدار همکاری‌های تجاری و اقتصادی، اقدامات برای افزایش حجم ترانزیت و حمل و نقل محموله‌های دوجانبه، برنامه‌های نوسازی پاسگاه‌ای مرزی را بررسی کردند.

بنابر سخنان اسماعیل اف همکاری اقتصادی بین قزاقستان و روسیه به تدریج رشد می‌کند و حوزه صنعت که در چارچوب آن 26 پروژه مشترک به ارزش تقریبا یک میلیارد دلار اجرا شده است در حال توسعه قرار دارد. علاوه بر این، 84 پروژه بزرگ به ارزش تقریبا 23 میلیارد دلار که با تکمیل آنها 24 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود، در حال اجرا است.

وی افزود: این امر به وضوح پتانسیل توسعه همکاری قزاقستان و روسیه را نشان می‌دهد که باید فعالانه از آن حمایت کنیم و توسعه‌اش بدهیم.

نخست وزیر روسیه به نوبه خود خاطرنشان کرد که دولت‌های دو کشور در تماس دائم هستند.

وی در ادامه روابط با قزاقستان را برای کشورش اولویت خواند و گفت: همکاری بین دو کشور بر اساس اصول دوستی، مشارکت استراتژیک و هم‌پیمانی است.

میشوستین با بیان این که تجارت متقابل بین دو کشور با موفقیت در حال توسعه است، بر اهمیت ایجاد زنجیره‌های جدید تولید در زمینه‌های صنعت، مهندسی، انرژی، حمل و نقل و سایر حوزه‌ها اشاره کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول