اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وزیر صمت: صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد/ ایران هفتمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد، گفت: ما بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم و در سال ۲۰۲۲ رتبه هفتم تولید فولاد را در جهان به خود اختصاص دادیم.

وزیر صمت: صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد/ ایران هفتمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن که توسط شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شده، اظهار کرد: ما در این ۴۴ سالی که راه جدیدی را آغاز کردیم، به افتخارات بسیار بزرگی رسیدیم؛ من در هر حوزه‌ای که ورود می‌کنم، واقعا استعدادها و برجستگی‌های قابل توجهی را مشاهده می‌کنم.

وی افزود: در مدتی که مسؤولیت دارم حدود ۱۵ کشور به ایران آمده‌اند و یا من به آن کشورها سفر کرده‌ام، این کشورها بدون استثنا نسبت به وضعیت صنعتی و پیشرفت‌های ایران ابراز شگفتی می‌کنند و برایشان عجیب است یک کشوری که اینقدر تحت فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است، چطور به این دستاوردها رسیده و این نشان دهنده استعداد ایرانی‌ها است. 

فاطمی امین خاطرنشان کرد: واقعا این ظرفیت خوب در بین مردم ایران وجود دارد و امیدواریم این مشکلات اقتصادی کنونی که ریشه در رشد اقتصادی ۱۰ سال گذشته دارد، رفع شود و ما باید این افتخارات را به مردم بشناسانیم.

وزیر صمت با بیان اینکه صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد، گفت: ما بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم و در بین ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، در سال ۲۰۲۲ رتبه هفتم تولید فولاد را در جهان به خود اختصاص دادیم و در طول سال ۲۰۲۲ بیشترین رشد تولید فولاد را در کشور شاهد بودیم.

وی تاکید کرد:کاری که باید از این به بعد انجام بدهیم، تمرکز بر دو محور است؛ یکی توازن زنجیره و یکی توجه ویژه به محصولات با ارزش افزوده بالا است.

فاطمی امین تصریح کرد: دیگر باید از تولید انبوه محصولاتی که همه ‌می‌توانند آن‌ها را تولید کنند خارج شویم؛ یکی از دو هدفی که در وزارت صمت ما ترسیم کردیم، یکی بهبود زندگی مردم و دیگری اقتدار بین‌المللی است.

وزیر صمت ادامه داد: برای رسیدن به اقتدار بین‌المللی سه راهکار داریم که یکی از آن‌ها تولید محصولاتی است که کشورهای کمتری آنها را تولید می‌کنند و این به ما قدرت می‌دهد؛ ما باید محصولاتی را وارد کنیم که کشورهای زیادی می‌توانند آنها را تولید کنند تا در واردات دچار مشکل نشویم و از طرف دیگر محصولاتی را صادر کنیم که کشورهای کمتری آن‌ها را تولید می‌کنند که در نهایت منجر به افزایش قدرت ما خواهد شد.

فاطمی امین در پایان ابراز امیدواری کرد: این مسیر پر شتابی که در تولید کشور آغاز شده، مخصوصا از اواخر سال گذشته و در اوایل سال جاری، آن را تداوم دهیم که این به دست صنعتگران انجام خواهد شد.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۲/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول