اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معرفی ۵۰ پزشک با عنوان فراریان مالیاتی به دستگاه قضایی/ معافیت ۲۰ ساله سرمایه‌گذاران در پارک علم و فناوری

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: در سال جاری ۵۰ پزشک به دلیل فرار مالیاتی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

معرفی ۵۰ پزشک با عنوان فراریان مالیاتی به دستگاه قضایی/ معافیت ۲۰ ساله سرمایه‌گذاران در پارک علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان حاجی‌مشهدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: درآمد مالیاتی استان در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم ۱۲ ماهه استان ۲ هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۸۵ درصد از این سهم تاکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: عوارض ارزش افزوده در ۱۰ ماه ابتدای سال ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در ۱۲ ماه سال گذشته این درآمد ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم در حمایت از سرمایه‌گذار، معافیت ۲۰ ساله سرمایه‌گذارانی است که در پارک علم و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

حاجی مشهدی تاکید کرد: متاسفانه در استان از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده مناسب نشد و فضای پارک بسیار کم است.

وی اضافه کرد: فضای پارک علم و فناوری در استان بسیار کم است و‌انتظار داریم مدیران و مسوولان استان با گسترش این فضا از شرایط قانونی موجود برای جذب سرمایه‌گذار استفاده بهینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب وزارت اقتصادی دارایی قانون پایانه‌های فروشگاهی است که در سال ۱۳۹۸ تصویب شد و از اپل آبان ماه سال جاری به صورت اختیاری اجرا شد.

حاجی مشهدی گفت: شرکت‌های دولتی از اول دیماه وارد این چرخه شدند و از اول فروردین سال ۱۴۰۲ تمامی شرکت‌ها باید این قانون را اجرا کنند.

وی در خصوص مبارزه با فرار مالیاتی اضافه کرد: سامانه سوت‌زنی و سامانه تلفنی ۱۵۲۶ امور مالیاتی آماده دریافت گزارش فرار مالیاتی در استان است.

مدیرکل امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در یک گزارش این سامانه روز گذشته فرار مالیایت یک پزشک‌ و دریافت وجه نقد بجای استفاده از دستگاه کارتخوان بانکی گزارش شد که با همکاری پلیس امنیت اقتصادی تذکر لازم به این پزشک اعلام شد.

حاجی مشهدی تاکید کرد: در سال جاری تاکنون ۵۰ پزشک به دلیل فرار مالیاتی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی، بازرسی و مقابله با پولشویی به صورت نامحسوس فعال شده و در حال پایش است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان تصریح کرد: ۴۵ درصد درآمد مالیاتی استان سهم شرکت‌ها، ۱۳ درصد حقوق کارکنان دولت، ۲۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۳ درصد مربوط به اصناف و مشاغل بوده که در مالیات اصناف پزشکان و داروخانه‌ها بیشترین پرداخت مالیات را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول