اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارزش پروژه‌های دهه فجر سمنان ۲۳۷ درصد رشد داشت

استاندار سمنان گفت: ارزش ریالی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دهه فجر در استان سمنان از یک هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان سال قبل به پنج هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته که ۲۳۷ درصد رشد داشته است.

ارزش پروژه‌های دهه فجر سمنان ۲۳۷ درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پاسارگاد با حضور وزیر نیرو با تبرک ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دهه فجر سال گذشته، ۵۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان برای افتتاح و کلنگ‌زنی مهیا شده بود که این تعداد در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ به ۹۴۸ پروژه افزایش یافته و می‌توان گفت از لحاظ تعداد، ۸۶ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ‌‌زنی نیز از یک هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ افزایش یافته که ۲۳۷ درصد رشد داشته است.

استاندار سمنان ادامه داد: تحقق این دو مهم از برکات سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان است که خوشبختانه امید را به مجموعه استان تزریق کرد.

هاشمی ادامه داد: از این پروژه‌ها، ۱۴۱ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان متعلق به مجموعه وزارت نیرو است.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان اختصاص یافت.

استاندار سمنان، محرابیان، وزیر نیرو را از وزرای اخلاق‌مداری توصیف کرد که در گمنامی اقدامات بسیار خوبی را در دستور کار قرار داده است!

هاشمی بیان کرد: فرصت سرمایه‌گذاری بسیار مطلوبی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان دامغان وجود دارد.

وی افزود: اینکه در تابستان گذشته نگرانی از بابت قطعی برق در استان نداشتیم، از دیگر اقدامات ارزشمند وزیر نیرو است.

استاندار سمنان اضافه کرد: در استان سمنان نسبت به مصرف بهینه برق به‌خوبی اقدام شد که به همین سبب شاهد کاهش مصرف پیک برق در استان بودیم.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول