اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

صدور ۴۱۵۹ مجوز از طریق سامانه صدور مجوز‌ وزارت اقتصاد و دارایی در گلستان/ سرمایه‌گذاری خارجی ۷/۵ میلیون دلاری

مدیرکل اقتصادی و دارایی گلستان گفت: در یک سال گذشته ۴ هزار و ۱۵۹ مجوز از طریق سامانه صدور مجوزها در استان صادر شده است.

صدور ۴۱۵۹ مجوز از طریق سامانه صدور مجوز‌ وزارت اقتصاد و دارایی در گلستان/ سرمایه‌گذاری خارجی ۷/۵ میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روح‌الله صلبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری هشت پروژه سرمایه‌گذاری را پیگیری می‌کنیم که چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۷/۵ میلیون دلار منتج به نتیجه شده است.

وی ادامه داد: منابع استان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و مصارف استان ۳ هزار میلیارد تومان است و با این جذب سرمایه‌گذار مصارف یک سال استان تامین شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که چهار سرمایه‌گذاری دیگر نیز به نتیجه برسد که یک مورد از آن ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری را به همراه خواهد داشت.

صلبی گفت: این چهار سرمایه‌گذاری به نتیجه رسیده در رحوزه صنایع پلیمر، آبزی‌پروری، ساخت پروفیل و لامپ «ال ای دی» است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات بسیار مهمی که در مجموعه اقتصادی و دارایی پیگیری می‌شود شناسایی اموال دولتی است که در سامانه دولتی ثبت نشد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی گلستان خاطرنان کرد: سامانه سوت زنی یکی از سامانه‌های بسیار مهم وزارت اقتصاد در این بخش است که اگر شهروندان در این سامانه به شناسایی اموال کمک کنند از یک تا ۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که با توجه به افزایش میزان درآمد مالیاتی استان طی یک سال گذشته چه میزان از درآمد مالیاتی در استان هزینه می‌شود، تاکید کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده و شرایط منابع و مصارف استان تقریبا تمام درآمد مالیاتی استان در استان هزینه می‌شود.

مدیرکل اقتصادی و دارایی گلستان تصریح کرد: تمام عوارض شهرداری و دهیاری‌ها به حساب دهیاری و شهرداری‌ها بازپرداخت می‌شود.

صلبی گفت: یکی از مشکلات ما این است که برخی از درآمدهای استان به منابع ملی تعلق می‌گیرد و انتظار داریم با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها کمک کنیم این درآمدها نیز به درآمد استانی تعلق گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت اقتصاد و دارایی در عرصه شفافیت گام‌های بزرگی برداشته که صدور مجوز از طریق سامانه صدور مجوزها یک اقدام بزرگ در راستای حذف امضاهای طلایی بوده است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۰۰ مجوز در سامانه درخواست شد که ۴ هزار و ۱۹۵ مجوز منتج به صدور مجوز شده است.

صلبی گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۸۱ پرونده در انتظار تکمیل مدارک از سوی متقاضی است، ۴۵۳ درخواست در مرحله تایید مدارک است، ۱۴۰ پرونده در مرحله صدور پاسخ، ۷۸۹ پرونده انصراف داده شد و ۳ هزار و ۹۳۹ پرونده به دلیل اینکه خلاف قوانین آن وزارتخانه بوده عدم صدور مجوز شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف وزارت اقتصادی و دارایی شناسایی قوانین و مقررات مخل محیط کسب و کار است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی تاکید کرد: در یک سال گذشته در استان گلستان ۶ قانون شناسایی شده و مکاتبه برای اصلاح آن نیز انجام شده است

صلبی افزود: امید داریم بتوانیم با اقدامات انجام شده شاهد بهبود شرایط برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان باشیم

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول