اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کریدور ترانس‌افغان محور رایزنی مقامات ازبکستان و روسیه

نمایندگان ساختارهای حمل و نقل ازبکستان و روسیه در شهر «تاشکند» راه های شکل‌گیری کریدورهای لجستیکی جدید را بررسی کردند.

کریدور ترانس‌افغان محور رایزنی مقامات ازبکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان ساختارهای حمل و نقل ازبکستان و روسیه در شهر «تاشکند» راه‌های شکل‌گیری کریدورهای لجستیکی جدید را بررسی کردند.

بر اساس گزارش بخش مطبوعاتی وزارت حمل و نقل ازبکستان، سازمان‌های حمل و نقل این کشور و روسیه راه‌های استفاده از کریدور حمل و نقل جایگزین از طریق افغانستان به کشورهای آسیای جنوبی را بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان کشورهای مذکور راه‌های  شکل‌گیری کریدورهای لجستیکی جدید به منظور افزایش حجم حمل و نقل بین المللی بار را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان وزارت حمل و نقل ازبکستان گفتند: طرفین در مورد پتانسیل یک کریدور حمل و نقل و ترانزیتی چندوجهی جایگزین «روسیه-قزاقستان-ازبکستان-افغانستان-پاکستان» که روسیه را با آسیای جنوب - شرق و جنوب متصل می‌کند، تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان این نشست در مورد تداوم بررسی‌ توسعه کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی جدید در سال 2023 میلادی به توافق رسیدند و همچنین راه‌های تشدید و تعمیق و گسترش همکاری‌های دوجانبه را تعیین کردند.

در پایان این دیدار سازمان غیرتجاری خودمختار «مدیریت کریدورهای حمل و نقل بین المللی» وابسته به وزارت حمل و نقل روسیه و مرکز بررسی مشکلات توسعه حمل و نقل و لجستیک وابسته به سازمان ازبکستان یک تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

پس از اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه فعالیت مسکو برای همکاری با کشورهای منطقه و کشورهای آسیای جنوبی برای همکاری در زمینه انرژی و ترانزیت افزایش پیدا کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول