اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فاز نخست شرکت پدیده شیمی غرب زنجان افتتاح شد/ پرداخت هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، فاز نخست شرکت پدیده شیمی غرب زنجان با حضور مسؤولان استانی افتتاح شد.

فاز نخست شرکت پدیده شیمی غرب زنجان افتتاح شد/ پرداخت هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، فاز نخست شرکت پدیده شیمی غرب زنجا، با حضور محسن افشارچی، استاندار زنجان و جمعی از مسؤولان به بهره‌برداری رسید.

استاندار زنجان در این مراسم با تاکید بر اهمیت افتتاح این پروژه، اظهار کرد: این طرح در تحقق هدفگذاری رشد اقتصادی استان اهمیت ویژه‌ای دارد و از نظر سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز بسیار موثر و قابل توجه است چرا که ما به دنبال تکمیل زنجیره‌های تولید در استان هستیم که این مجموعه در این حوزه بسیار اثرگذار است.

محسن افشارچی افزود: در اطلس سرمایه‌گذاری استان به موضوع تکمیل زنجیره‌های تولید، توجه زیادی شده و سرمایه‌گذاران به این سمت هدایت می‌شوند.

وی با تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای تسهیل‌گری و گره‌گشایی از مسیر سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به صورت مستقیم به شرکت‌های مختلف پرداخت شد و تلاش می‌کنیم از حداکثر توان بانک‌ها در این زمینه استفاده شود.

استاندار زنجان بر ادامه تلاش‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان تاکید کرد و افزود: در این راستا از فعالانی که در توسعه استان گام بر می‌دارند استقبال و حمایت می‌شود.

همچنین مدیرعامل شرکت پدیده شیمی غرب زنجان در این مراسم با بیان اینکه این واحد تولیدی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در چهار فاز با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: محصول تولیدی در این واحد در مواد اولیه صنایع شوینده کاربرد دارد.

بابک باباجان‌زاده افزود: میزان سرمایه‌گذاری فازهای یک و ۲ این طرح در زمینی به مساحت ۳۳ هزار و ۲۵۰ متر مربع از نظر ارزی 5 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت سالن‌های تولیدی و انبار فازهای یک و ۲ مجموعه از سال 1399 در استان آغاز شد، ادامه داد: تامین و ساخت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز فاز یک با مشارکت پیمانکاران ایرانی مستقر در استان از همان سال در دستور کار قرار گرفت.

باباجان‌زاده افزود: تامین تجهیزات و ماشین آلات فاز ۲ نیز با مشارکت پیمانکار چینی از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد و همه ماشین آلات آن از ابتدای سال‌جاری از گمرک زنجان ترخیص و به داخل مجموعه منتقل شد و عملیات نصب این تجهیزات نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ در برنامه قرار دارد.

مدیر عامل شرکت پدیده شیمی غرب زنجان تاکید کرد: با توجه به حجم بالای صادرات محصولات این شرکت امید است با راه‌اندازی همه فازهای آن، تغییر شگرفی در درآمد ارزی استان زنجان روی دهد.

شایان ذکر است، با راه‌اندازی این واحد صنعتی سالانه ۳۸ هزار تن اسید سولفونیک در استان تولید می‌شود.

این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی در شهرک نوآوران زنجان احداث شده است که با راه‌اندازی این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۸۰ نفر در استان فراهم شد که در صورت راه‌اندازی کل مجموعه ظرفیت اشتغال آن به ۶۰۰ نفر می رسد.

گفتنی است، استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول