اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افتتاح و کلنگ زنی 1080 پروژه در هرمزگان در دهه فجر انقلاب اسلامی

استاندار هرمزگان از افتتاح و کلنگ زنی 1080 پروژه در این استان در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح و کلنگ زنی 1080 پروژه در هرمزگان در دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، از افتتاح ۱۰۸۰ پروژه مختلف در سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: ما در دهه مبارک فجر ۳۶۴ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا کلنگ زنی خواهیم کرد. بزرگترین پارک متانول جهان در پارسیان، ایجاد قطب جدید پتروشیمی در شرق استان، استقرار تجهیزات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی، بهره‌برداری از بندر تخصصی گچ در بندرخمیر، ترمینال مکانیزه غلات، پروژه‌های گازرسانی در بندرلنگه و میناب و شهرک‌های صنعتی از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها خواهد بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم حفظ نقش بندرعباس در عرصه ترازیت بین الملل، پروژه‌های اصلاح حوزه ترانزیتی را تبیین کرد و گفت: تا چندی پیش مدت زمان متوسط معطلی گمرکات ۴۸ ساعت بود که در این اصلاحات، مسیرهای قرمز را حذف کردیم و امیدواریم بتوانیم تمام مسیرها را سبز کنیم و این معطلی را از ۴۸ ساعت به ۳ ساعت برسانیم.

ایجاد جایگاه بزرگ سوخت در بندر شهید رجایی نیز در دستور کار است که با عملیاتی شدن آن هم فشار از جایگاه‌های استان برداشته خواهد شد و هم در زمان صرفه جویی می‌شود.

دوستی با اشاره به بُعد مخازن ادامه داد: فراورده‌های نفتی کشورهای شمالی وارد بندرعباس و از اینجا صادر می‌شود. با برطرف شدن موانع این مهم، شاهد افزایش میزان ترانزیت در بندرعباس خواهیم بود.
چند محموله ریلی به استان منتقل شده است که یکی از این محموله‌ها، محموله فراورد‌های نفتی است.

استاندار هرمزگان بسته پروژه‌های فولادی و آماده سازی ۱۹ شهر در حوزه نهضت مسکن را از دیگر پروژه‌های مهم این ایام برشمرد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی دیگر در سفر احتمالی رییس جمهور در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش فارس و به گفته گلستانی مدیرکل دفتر استاندار هرمزگان، وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی قرار است تا برای افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر به استان هرمزگان سفر کنند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول