اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قالیباف: نباید نقاط ضعف خود را توجیه کنیم/ انقلاب ما در قلب یکایک مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابل نقاط ضعفی که داریم، نباید آن‌ها را توجیه کنیم بلکه باید آن‌ها را حل کنیم. ما باید به معنای واقعی خادم و نوکر مردم در عرصه‌های اقتصادی و حل مشکلات مردم باشیم.

قالیباف: نباید نقاط ضعف خود را توجیه کنیم/ انقلاب ما در قلب یکایک مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز دهه فجر ۱۴۰۱ که امروز، ۱۲ بهمن‌ماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۱۲ بهمن‌ماه و چهل و چهارمین سالروز ورود حضرت امام(ره) پس از چندین سال تبعید است و روزی بود که ملت متدین و انقلابی ایران عزیز ما امام خود را در این مکان و در جوار شهدا به آغوش کشید و روز دیدار امام و امت، از شیرین‌ترین و تاریخی‌ترین لحظه‌های تاریخ ایران بوده است.

وی گفت: این روز را به یکایک خواهران و برادران عرض تبریک و تهنیت دارم و همچنین میلاد با سعادت امام جواد(ع) و پیشاپیش اعیاد این ماه مبارک و میلاد حضرت علی(ع) را تبریک عرض می‌کنم. 

رئیس مجلس افزود: به روح شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و سیدالشهدای مدافعان شهید سلیمانی، شهدای مدافع امنیت تمام شهدایی که تقدیم اسلام و ایران عزیز کردند تا امنیت داشته باشیم درود می‌فرستیم. به روح پرفتوح امام(ره) که جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا راهی برنداشت درود می‌فرستیم.

قالیباف یادآور شد: در عصر مظلومیت دین و معنویت و عصری که کمونیسم و امپریالیسم پوشانده بود، امام راحل از درون حوزه‌های علمیه با تکیه بر سنت‌های اسلامی و باورهای عظیم قیام خود را شروع کرد و اسلام را از کنج حجره‌ها بیرون آورد و توانست این ملت را از دست استبداد راه کند.

وی تصریح کرد: خداوند را شاکریم که اهداف انقلاب اسلامی همچنان برای ما مشخص و روشن است و به سمت آن حرکت می‌کنیم. استقلال، آزادی و عدالت اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده‌ایم. بدون شک این اهداف به صورت این است که بتوانیم کارامد حرکت کنیم و ذیل حاکمیت دینی آن را محقق کنیم و به پیش ببریم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد مردم اساس این انقلاب هستند و آن‌ها در میدان بوده و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند. یکی از شاخص‌های مهمی که حضرت امام(ره) برای این انقلاب گذاشته بودند مردمی بودن انقلاب است. 

قالیباف بیان کرد: قدرت امروز ما در مقابل دشمنان تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرت‌مند ما نیست. بدون شک آن‌ها بخشی از قدرت ما هستند و مایه افتخار ما، اما مردم توانستند این قدرت را در کشور تولید کنند، بدانید که انقلاب ما در قلب یکایک مردم ماست و اگر قلب مردم همراه انقلاب بود این انقلاب تداوم خواهد یافت و مستحکم پیش خواهد رفت. مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم از ما این مطالبه را دارند که تمام اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم. یعنی به همان میزان که توجه به حوزه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی داریم، به همان میزان نیز به اقتصاد مردم، فرهنگ و مسائل اجتماعی توجه و نگاه کنیم‌. اگر اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم مسیر درست را نرفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی تاکید بر مردم داریم، حسنش این است که اگر اشتباهی مرتکب شدیم مردم می‌بینند و اگر لازم شد نقد و اعتراض می‌کنند. این اساس و باور ما از انقلاب اسلامی است. 

قالیباف ادامه داد: خدارا شاکریم که قطار انقلاب روی همان ریلی که حضرت امام(ره) بنا گذاشته است، به دست مقام معظم رهبری در حال حرکت است. بدانیم حضرت آقا فرمودند که این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ‌جای دنیا شناخته شده نیست. 

وی تصریح کرد: اینکه ما در این مسیر به شکل مطمئن حرکت می‌کنیم، شاخص آن سخن مقام معظم رهبری است که هر وقت دشمن فشار را بر شما بیشتر کرد و بر شما سخت‌تر گرفت حاکی از آن است که در راه درست قرار دارید و هر زمان دشمن از شما احساس خطر نکرد بدانید که در مسیر صحیح حرکت نمی‌کنید. این شاخص به ما می‌گوید که ما امروز در مسیر درست درحال حرکت هستیم. البته معنایش این نیست که به مقصد رسیده‌ایم بلکه در میانه راه هستیم و سختی‌های زیادی داریم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته که فرصت‌های بزرگی هم داریم و ۴۴ سال تجربه نشان داده آنجا که مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کرده و به مردم خود تکیه دادیم همیشه موفق بوده‌ایم. مهم این است که در مسیر متوقف نشویم و از ریل خارج نشویم. ما حتما به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی منفعل شده‌ایم و انفعال ضعف بزرگی است. 

قالیباف خاطرنشان کرد: روح اعتماد به نفس و اینکه ما می‌توانیم را امام(ره) به ما آموخت و در ۴۴ سال متوجه شدیم هرجا که ایستادیم و مقاومت کردیم به موفقیت رسیدیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام(ره) وقتی مکتب امام را تبیین فرمودند، گفتند سه شاخص مهم عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساس مکتب حضرت امام(ره) است و ما باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم و این اساس کار ما باشد تا شاخص‌ها را به درستی پیش ببریم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مرام و باور امام راحل تکیه بر سنت‌های الهی بود و این یکی از دلایل پیروزی انقلاب بود.  در خرداد ۱۳۴۲ همه این را می‌گفتند که امکان مبارزه با دشمن نیست اما چون امام(ره) مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کرده و در مسیر حق گام برداشتند دشمن را از پیش رو برداشتند. 

قالیباف اظهار کرد: حضرت امام در مبانی و شاخص‌های انقلاب همیشه صریح سخن گفتند و در ضداستکباری بودن، مردمی بودن و اسلامی بودن این انقلاب و همچنین کمک و رسیدگی به محرومان و مستضعفان تاکید داشتند. ایشان فرمودند من یک موی کوخ‌نشینان را به همه کاخ‌نشینان نمی‌دهم.ایشان به همه ما مسئولین به صراحت بیان فرمودند کسانی تا اخر با انقلاب همراهند که طعم فقر را چشیده باشند. صاحبان اصلی این انقلاب محرومان و مستضعفان هستند. 

وی بیان کرد: باید در این مسیر حرکت کنیم و همه این حرکت‌ها باید متوازن باشد. ما باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته باشیم، آن را شناخته و از طرح‌های دشمن اگاه باشیم‌، اما این هرگز دلیل نمی‌شود که اشکالات و ضعف‌های خود را نبینیم و خود را آسیب‌شناسی نکنیم. البته این‌گونه نیز نباید باشد که در شناخت مسائل خود فقط به نقاط ضعف بپردازیم. در اینجا نیز لازم است که دستاوردهای بسیار و عظیم انقلاب را نیز ببینیم و ضعف‌ها را هم ببینیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بدانیم که در مقابل نقاط ضعفی که داریم، نباید آن‌ها را توجیه کنیم بلکه باید آن‌ها را حل کنیم. ما باید قدرت حل مساله داشته و به معنای واقعی خادم و نوکر مردم در عرصه‌های اقتصادی و حل مشکلات مردم باشیم. 

قالیباف اضافه کرد: دشمن به هوش است که بر همین بسترهای ضعف ما سوار شده و به ما آسیب بزند. کما اینکه در فتنه‌های اخیر دیدیم که در داخل و خارج چگونه بر ضعف‌های ما سوار شده و به دنبال آسیب زدن به انقلاب اسلامی بودند. 

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که آرمان‌گرایی خام یا واقع‌گرایی واداده یک نوع کج‌فهمی را در جامعه ما نهادیده کند. باید گوش به فرمان ولی خود باشیم و متحد و قوی در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی‌تر و عزیزتر کند و هویت ایرانی ما را در این دوران معاصر اثرگذارتر کرد. امروز ما باید توجه کنیم به اینکه ایران‌دوست ترین افراد انقلابی‌ترین افراد هستند. مردم، بسیجیان، ایثارگران و جانبازان برای حفظ سرزمین چه اسارت‌ها نکشیده و چه شهدایی تقدیم نکردند. این جمله صحیح است که بگوییم هرکسی که دلش واقعا برای ایران می‌تپد در خط و مسیر انقلاب است. ایران و انقلاب اسلامی عزیز ما روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده است.

قالیباف اظهار کرد: آن‌هایی که حرف از ناسیونالیسم می‌زدند، از انقلاب درسی گرفتند که عظمت آن را امروز می‌بینیم. اینکه مقام معظم رهبری در زمان انتخابات بر این موضوع تاکید کردند اگر حتی برای جمهوری اسلامی پای صندوق رای نمی‌رویم برای ایران به پای صندوق برویم، مفهومی دارد که باید به آن دقت کنیم و آن مفهوم این است که اگر صادقانه به کلام حضرت آقا ایمان داریم، این را باید مبنای کار خود قرار دهیم که سیاست جذب حداکثری را در اداره جامعه مدنظر قرار داشته باشیم‌. این همان جایی است که امروز دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی و دور کردن مردم از هم است. 

وی افزود: ما در دهه فجر باید تمام تجربه خود را بینیم، نقاط قوت خود را قوی‌تر و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و به صورت صریح و روشن از انقلاب اسلامی عزیز خود دفاع کرده و به پیش برویم و مطمئن باشید که در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید همین مسیر را طی کنیم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: به جوانان این سرزمین عرض می‌کنم که دهه فجر فرصتی باشد که مطالعه کنیم و در بحث جهاد تبیین دقت کنند تا بتوانیم روایتی درست و بدون تحریف از افتخارات انقلاب اسلامی بگوییم و در سایه فرامین مقام معظم رهبری به پیش برویم و از خداوند بخواهیم ما را به خود وا نگذارد که فردای قیامت مدیون شهدا نباشیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول