اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ثبت ۵۷ میلی‌متر بارندگی در لرستان/ موج دوم بارشی آخر هفته به استان می‌آید

معاون هواشناسی لرستان از ورود موج دوم بارشی به استان طی فردا عصر خبر داد و گفت: از ظهر روز پنج‌شنبه تا بامداد روز جمعه با توجه به فعالیت موج دوم سامانه بارشی برای نقاط مختلف استان شاهد ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و کولاک برف برای محورهای مواصلاتی و گردنه‌ها و ارتفاعات باشیم.

ثبت ۵۷ میلی‌متر بارندگی در لرستان/ موج دوم بارشی آخر هفته به استان می‌آید

زینب اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوایی لرستان، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، در سطح استان به طور میانگین ۵۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها به تفکیک برای خرم‌آباد ۵۸ میلی‌متر، بروجرد ۶۵ میلی‌متر، کوهدشت ۴۶میلی‌متر، الیگودرز ۴۲ میلی‌متر، دورود ۴۱ میلی‌متر، دلفان ۵۹ میلی‌متر، سلسله ۷۴ میلی‌متر، ازنا ۳۲ میلی‌مترو پلدختر ۴۷ میلی‌متر بوده است.

معاون هواشناسی لرستان از ورود موج دوم بارشی به استان طی فردا عصر خبر و ادامه داد: امروز همچنان شرایط برای رخداد بارش‌هایی به شکل پراکنده باران و برف برای استان مهیا است، تا اینکه از ظهر روز پنج‌شنبه تا بامداد روز جمعه با توجه به فعالیت موج دوم سامانه بارشی برای نقاط مختلف استان شاهد ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و کولاک برف برای محورهای مواصلاتی و گردنه‌ها و ارتفاعات باشیم.

اکبری همچنین برای شهرهای شمالی و شرقی استان نیز بارش برف پیش‌بینی کرد.

وی بیان داشت: این شرایط موجب بروز مخاطراتی همچون مه‌آلودگی و کاهش دید، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و افت فشار گاز خواهد شد.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دمای شبانه استان طی روزهای پیش‌رو، تصریح کرد: برای روزهای پایانی هفته با توجه به نفوذ توده هوای سرد مجددا رخداد یخبندان و دماهای شبانه زیر صفر را برای اغلب نقاط استان خواهیم داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول