اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| درخواست برای ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها

برخی کاربران فارس من با ثبت پویشی خواستار ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها شدند.

فارس من| درخواست برای ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس‌من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«با توجه به محرز شدن عدم کارآیی اقتصاد لیبرالی در تأمین عدالت اجتماعی، که عوارض آن را هم اکنون در کشور شاهدیم ، لزوم ایجاد یک رشته تحصیلی با عنوان اقتصاد اسلامی و مقاومتی ، کاملا مشهود است.
لازم به یادآوری است که از آنجایی که اقتصاد دانان امروز ما، تحت تعلیم اقتصاد لیبرالی قرار داشته‌اند ، هم اکنون قادر به پیاده‌سازی اقتصاد اسلامی نمی‌باشند. در این زمینه می‌توان از حضور و نظرات علمای اسلام و بزرگان دین استفاده نمود.
تأکید لیبرالیسم بر بازار کاملا آزاد و بدون کنترل، و اعتقاد به این نظریه، حتی در بین برخی مدعیان انقلابی و ضدلیبرالیسم کاملا مشهود است.»

غلامرضا حبیب محقق سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت:‌ ما در کشور مشکلاتی داریم که به صورت گرانی و افزایش قیمت خودش را نشان می‌دهد و در سیستم آموزش عالی به این شکل است که می‌گویند سرمایه آخرین حرف را می‌زند و بحث سر این است که حرف را سرمایه داری می‌زند و الان سود سپرده بانک‌ها  را بالا برده‌اند، تولیدکننده چقدر باید سود کند تا این را جبران و آن‌ را پرداخت کند؟

وی افزود:‌ خیلی از افرادی که صاحب کار هستند ادعای انقلابی  و اسلامی بودن دارند، آیا واقعا سیستم اقتصاد اسلامی به این ترتیب است؟ قضیه‌ای که ما داریم، اکثرا پرورش یافته سیستم‌های دیگران اند و اساتید کاملا لیبرالی تدریس می‌کنند و دستگاه‌های اقتصاد غربی وجو دارد و کسی در سیستم اقتصاد اسلامی پژوهشی انجام نداده است یا آموزشی ببیند و نیرو تربیت کنند.

 حبیب محقق گفت: هر سمتی که می‌رویم ردپای لیبرالی را در همه جا می‌بینیم و این قضیه نشان می‌دهد که در تربیت افراد که تربیتی منظورمان است که از اقتصاد اسلامی برداشت کنند و آن سیستم را پیاده کنند، نداریم.

وی افزود:‌ لزوم این موضوع است که هم در دانشگاه‌ها رسیدگی و نیرو تربیت کنیم و هم در اقتصاد اسلامی پژوهشی انجام شود و بتوانیم روش ها را استخراج کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول