اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از کوهگل تا مارگون/ امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر گرفتار در کولاک و برف کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از رهاسازی بیش از ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف و یخبندان شب گذشته در محورهای یاسوج به چرام، مارگون به چربیون ، یاسوج به بابامیدان ، یاسوج به لوداب ، یاسوج به شیراز و سی سخت به کوه گل و امدادرسانی به قریب ۱۰۰۰ نفر حادثه دیده خبر داد .

از کوهگل تا مارگون/ امدادرسانی به   ۱۰۰۰ نفر گرفتار در کولاک و برف کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

کاظم فلاحی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طی اعلام هشدار نارنجی از سوی هواشناسی همه تیم های امداد و نجات به فرماندهی معاونین این جمعیت در همه محورهای مواصلاتی استان از قبیل یاسوج به چرام، مارگون به چربیون، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به لوداب، یاسوج به شیراز و سی سخت به کوهگل، یاسوج به اقلید یاسوج به اصفهان مستقر شدند.

 وی بیان کرد: در گردنه‌های برفگیر و صعب العبور این مناطق اقدام به رهاسازی و نجات افراد گرفتار در کولاک و یخبندان کردند.

فلاحی دوست افزود: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان های مارگون،دنا،چرام و بویراحمد ۹۹۰ نفر حادثه‌دیده متاثر از برف ،کولاک و یخبندان شب گذشته در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی شدند . 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:در مجموع این عملیات ها ۱۰۷ نفر از نجاتگران و نیروهای عملیاتی در قالب ۳جمعیت هلال احمر شهرستانهای چرام و بویراحمد در قالب ۲۷ تیم عملیاتی و با استفاده از ۱۳ خودروی امدادی موفق به رهاسازی بیش از ۲۰۰ خودرو و امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر حادثه دیده متاثر از برف ، کولاک و یخبندان در سراسر استان شدند. در این عملیات مقادیری بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

فلاحی دوست عنوان کرد: از مهمترین عملیات های شب گذشته می توان به امدادرسانی به ۱۰۰ دانش آموز مدارس شبانه روزی و نجات جان سرنشینان دو خودرو در منطقه کوه گل در شهرستان دنا ، امدادرسانی به یک زن باردار در شهرستان مارگون اشاره کرد.

وی گفت: مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل و معاون امداد و نجات ،معاون بهداشت و درمان و جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در قالب سه تیم عملیاتی در صحنه حضور یافته و بر انجام این عملیاتها در محورهای مواصلاتی نظارت میدانی داشتند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول