اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: ارتش روسیه هر کاری می‌کند تا نقشه غرب در اوکراین محقق نشود

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هر اقدام انجام خواهند داد تا نقشه‌های غرب در اوکراین محقق نشود و این نقشه‌ها محقق نخواهند شد.

لاوروف: ارتش روسیه هر کاری می‌کند تا نقشه غرب در اوکراین محقق نشود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هر اقدام انجام خواهند داد تا نقشه‌های غرب در اوکراین محقق نشود و این نقشه‌ها محقق نخواهند شد. 

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «سامح الشکری» صحبت می‌کرد، گفت: «غرب ترجیح می‌دهد به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بی اعتنایی کرده و به استفاده از نیروی نظامی روی آورد».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد که روسیه و قاهره در پی تحولات منفی فعلی، خواهان از سرگیری سریعتر مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین هستند. 

لاوروف همچنین گفت که مسکو از تمایل رئیس جمهور ترکیه برای عادی سازی روابط با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه حمایت می‌کند. 

برخلاف عجله ترکیه برای دستیابی به جهش‌ها و پیشرفت‌هایی سریع در نزدیک‌شدن به سوریه، دمشق در این مسیر تامل و صبر نشان می‌دهد؛ صبر و تاملی که بر روی آن شرط‌بندی کرده تا از طریق آن، یک نقشه راه روشن و تضمین‌شده را به دست آورد. نقشه‌راهی که ابتدا آنکارا نیروهای نظامی خود را از شمال سوریه خارج کند.

این در شرایطی است که واشنگتن کارزار سیاسی جدیدی را با هدف ایجاد مانع بر سر مسیر ازسرگیری روابط بین آنکارا-دمشق و فضای باز ایجادشده بین دو کشور آغاز کرده است. هدف دیگر آمریکایی‌ها مبهم کردن «روندهای روسیه» برای رسیدن به راه‌حلی در سوریه است که تنها باعث می شود تا این صحنه پیچیده‌تر شود. در شرایطی که چند هفته پیش وزرای دفاع سوریه و ترکیه در مسکو، پایتخت روسیه گرد هم آمده بودند و این نشست حاکی از آن بود که مسیر عادی‌سازی دو کشور در حال پیگیری است؛ به ویژه با توجه به اینکه صحبت‌هایی هم در مورد نشست دوم وزرای خارجه آن‌ها وجود دارد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول