اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

زلفی‌گل :امروزه محصولات دانش بنیان و فناوری ایران صادر می‌شوند/ رؤسای دانشگاه‌ها به مقوله فرهنگی بیشتر توجه کنند

وزیر علوم گفت:رؤسای دانشگاه‌ها ساختمان بسازند اما به مقوله فرهنگی بیشتر توجه کنند چرا که برای اصلاح نگاه و نوع تفکر و همچنین مراقبت از شخصیت جامعه باید هزینه کرد.

زلفی‌گل :امروزه محصولات دانش بنیان و فناوری ایران صادر می‌شوند/ رؤسای دانشگاه‌ها به مقوله فرهنگی بیشتر توجه کنند

به گزارش  خبرگزاری فارس از دزفول، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول که در تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه کشور در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری به دست آورده و در هر استان کشور چندین دانشگاه مشاهده می‌شود با وجود همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان اما فرزندان ملت ایران خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و … به کشور ارائه کرده‌اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان کشور نسبت به قبل از انقلاب، تصریح کرد: در آن زمان رشته‌های دانشگاهی بسیار محدود بود و حتی در برخی رشته‌های دکتری امکان تحصیلات عالی فراهم نبود.

زلفی گل با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های سلامت، پزشکی، تجهیزاتی نانو، بایو و سلول‌های بنیادی گفت: در اوج تحریم‌ها توانسته‌ایم کشور را به خوبی اداره کرده و انرژی‌مورد نیاز را تأمین کنیم که این امر مرهون تلاش‌های جهادی و شبانه روزی خدمتگزاران و نخبگان علمی این مملکت است.

وی بیان کرد: امروزه محصولات دانش بنیان و فناوری ایران صادر می‌شوند و کمتر روستایی در کشور وجود دارد که از گاز، برق و آب بی بهره باشد که همه این اقدامات در طول دوره انقلاب به دست آمده است.

زلفی گل با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها سراسر پیشرفت شده‌اند، افزود: عده‌ای در این شرایط به دنبال سیاه نمایی و القای ناامیدی در بین جامعه هستند گویی هیچ اتفاق مثبت و خوشایندی در مملکت رخ نداده است، برخی اعتراضات نیز ناشی از این تبلیغات منفی و نادرست است که در قالب جنگ نرم و از طریق فضای مجازی و ماهواره اجرا می‌شود.

زلفی گل، راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه جندی شاپور دزفول را یک ایده ارزشمند برشمرد و ادامه داد: باید برای افراد دارای ایده، شرایط و فضایی فراهم شود تا بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل کنند. ما باید خلاقیت را ارج بنهیم و در زمینه آموزش عالی هزینه کنیم و اگر اینگونه نشود باید برای جای دیگر هزینه کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم هزینه کرد در حوزه فناوری نرم، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها ساختمان بسازند اما به مقوله فرهنگی بیشتر توجه کنند چرا که برای اصلاح نگاه و نوع تفکر و همچنین مراقبت از شخصیت جامعه باید هزینه کرد.

زلفی گل تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که از علوم انسانی فناوری تولید شود، برخی دانشگاه‌ها خود را به سمت پژوهش سوق داده‌اند که ارزشمند است اما مقوله آموزش باید بیشتر از پژوهش مورد توجه قرار بگیرد چرا که آموزش بی شک ریشه علم، فناوری و نوآوری است و این آموزش خوب است که موجب ایجاد فناوری و نوآوری خوب می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول