اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

معرفی آثار برگزیده اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی از داوری و معرفی آثار برگزیده اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج استان خبر داد.

معرفی آثار برگزیده اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز پروانه کلاته، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام معرفی آثار برگزیده اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج استان، اظهارکرد: در راستای حمایت از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای بومی و اقوام، اولین جشنواره صنایع‌دستی بسیج با رویکرد تعامل و مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد و واحدهای تولیدی - تجاری - آموزشی و پژوهشی و تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و صنعتگران برای به‌کارگیری ایده‌های نو و کاربردی، در استان خراسان شمالی برگزار شد.

وی گفت: اهداف این جشنواره می‌توان به معرفی، اطلاع‌رسانی و عرضه محصولات، استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان، تقویت زمینه تعامل چندجانبه بین فعالان حوزه صنایع‌دستی و همچنین هم‌اندیشی تبادل اطلاعات و تجربیات و آشنایی با ویژگی‌های یکدیگر، ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در جامعه، شناخت خلأها و رفع نواقص و ضعف‌های احتمالی و ارتقای فعالیت‌ها اشاره کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی افزود: تعداد ۵۴ اثر در رشته‌های دست‌یافته‌های داری و غیر داری، چرم، چوب، عروسک بافی، حصیربافی، نمدمالی، رودوزی سنتی، سفال و سرامیک، کلاک کرکی و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در پایان پس از داوری آثار برگزیده، سه اثر به‌عنوان اثر برتر معرفی شدند که در مرحله ملی این جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره با اسامی نفرات برتر گفت: آثار سحر رستگار در رشته سراجی سنتی، خسروی در رشته نمدمالی، معصومه جهانی در رشته دست‌یافته‌های داری (گلیم‌بافی) در مرحله استانی جشنواره صنایع‌دستی بسیج برگزیده شد.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول