اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جهش «ورزش قزوین» بعد از انقلاب اسلامی/ از ارتقاء چشمگیر سرانه ورزشی تا معرفی قهرمانان جهان و المپیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: سرانه ورزشی برای هر نفر در قزوین، پیش از انقلاب اسلامی یک صدم مترمربع بود و درحال حاضر با همکاری بخش دولتی و خصوصی این سرانه به حدود ۱ مترمربع برای هر شهروند ارتقاء یافته است.

جهش «ورزش قزوین» بعد از انقلاب اسلامی/ از ارتقاء چشمگیر سرانه ورزشی تا معرفی قهرمانان جهان و المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس علایی مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: امکانات ورزشی استان قزوین قبل از انقلاب اسلامی شامل ۲ استخر روباز بخش خصوصی و سه مجموعه ورزشی در قزوین و تاکستان بود و امروز شاهد فعالیت ۲۶۹ مکان ورزشی اعم از سالن، چمن و فضاهای مختلف و استخرهای متعدد برای استفاده عموم مردم هستیم.

وی افزود: سرانه ورزشی برای هر نفر در قزوین، پیش از انقلاب اسلامی یک صدم متر بود و درحال حاضر با همکاری بخش دولتی و خصوصی این سرانه به حدود ۱ متر برای هر شهروند ارتقاء یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی ۱۱ رشته ورزشی تخصصی در استان قزوین فعالیت داشتند و هم اکنون در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بالغ بر ۶۰ رشته ورزشی تخصصی در سطح این خطه فعالیت می کنند که معرفی قهرمانان قزوینی جهان و المپیک در نتیجه این امر است. 

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده به مناسب ایام الله دهه فجر توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۴۰۰ برنامه متنوع در قالب جشنواره ها، مسابقات و کلاس های آموزشی مخصوص جامعه ورزشی و ورزش دوست استان قزوین برنامه ریزی شده است.

اعلایی مقدم اذعان کرد: همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه فجر زنگ انقلاب در زورخانه های استان قزوین به صدا درمی آید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: به مناسبت میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) جشن بزرگی با حضور مربیان ورزشی در زورخانه های استان برگزار می شود و از پدران و مادران قهرمانان ورزشی و بهترین های عفاف و حجاب تقدیر خواهد شد.

اعلایی مقدم در پایان تاکید کرد: مسابقات هماهنگ ورزشی ویژه کارکنان دولت نیز با حضور ۳۵۰ نفر کار خود را از امروز آغاز کرده و در رشته های مختلف اعم از دارت، تنیس روی میز و... در حال برگزاری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول