اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

امدادرسانی به ۶۴ خودروی گرفتار در برف و برف‌روبی ۱۲ هزار کیلومتر باند در استان مرکزی

مدیرکل راهداری استان مرکزی از امدادرسانی به ۶۴ خودروی گرفتار در برف توسط راهداران استان خبر داد.

امدادرسانی به ۶۴ خودروی گرفتار در برف و  برف‌روبی ۱۲ هزار کیلومتر باند در استان مرکزی

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طی بارش سنگین برف در شبانه‌روز گذشته راهداران استان ضمن برف‌روبی ۱۲ هزار کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی، به ۶۴ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کردند.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته با همت راهداران جهادگر استان، علاوه بر عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی برای باز نگه‌داشتن راه‌ها و جلوگیری از انسداد محورهای مواصلاتی، به ۶۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه گرفتار در برف نیز امدادرسانی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با حضور در جاده‌های برف‌گیر استان مهم‌ترین عامل گره‌های ترافیکی در هنگام بارش برف را عدم استفاده رانندگان از زنجیر چرخ عنوان کرد و گفت: متأسفانه تمامی خودروهای گرفتار شده در برف کسانی هستند بودند که از زنجیر چرخ استفاده نکرده و بدون تجهیزات ایمنی سفر اقدام به سفرهای شبانه کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: گره‌های ترافیکی در هنگام بارش برف موجب اختلال در عملیات برف‌روبی می‌شود که اگر استفاده از زنجیر چرخ توسط کاربران جاده‌ای رعایت شود برقراری تردد در محورهای مواصلاتی در هنگام بارش برف به نحو شایسته انجام می‌شود.

جهانی میزان مخلوط ماسه و نمک پخش شده در سطح راه‌های استان را سه هزار تن عنوان کرد و گفت: پخش ماسه و نمک در سطح راه‌ها به‌منظور جلوگیری از یخزدگی بکار می‌رود که پیش از فصل زمستان تهیه شده و در تمامی راهدارخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

به گفته وی کانون عملیات برف‌روبی در استان مرکزی ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار است که با فعالیت ۵۴ اکیپ، عملیات راهداری زمستانی را برای خدمت به کاربران جاده‌ای اجرا می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول