اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دومین بیمارستان توانبخشی کشور در یزد ساخته می شود

مدیر گروه آموزشی طب فیزیکی و توان بخشی علوم پزشکی شهید صدوقی، گفت: طبق هماهنگی های انجام شده قرار است طی پنج سال آینده دومین بیمارستان توانبخشی کشور در استان یزد ساخته شود.

دومین بیمارستان توانبخشی کشور در یزد ساخته می شود

دکتر محمدرضا وفائی‌نسب، مدیر گروه آموزشی طب فیزیکی و توانبخشی علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: سطح توانبخشی و بازتوانی برای تمام بیماران دچار عارضه با هدف بازگشت به کار و زندگی انجام می‌شود که در مورد برخی بیماری‌ها بسیار ساده و کوتاه مدت ولی در مورد برخی دیگر سخت و زمانبر است.

وی افزود:  متاسفانه اغلب مردم بحث توانبخشی را تنها مختص نواقص و بازتوانی در بیماری‌های مفصلی متصور هستند، این در حالی است اکنون در استان  توانبخشی قلبی و توان بخشی ریوی راه‌اندازی شده است.

مدیرگروه آموزشی طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این‌که بیماران سرطانی برای بازگشت به زندگی عادی به خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند، گفت: در بخش سرطان به دلیل نداشتن ساختمان و مرکز جامعی، بیماران برای دریافت خدمات توانبخشی به مراکز توانبخشی مربوطه ارجاع می‌شوند.

دکتر وفائی‌نسب از تلاش برای راه‌اندازی بیمارستان توانبخشی در بیمارستان شهید صدوقی یزد خبر داد و تصریح کرد: ایجاد این مرکز توانبخشی دومین مورد از نوع خود در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان توانبخشی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و امیدواریم در همین دولت عملیات اجرایی آن آغاز و با پیش بینی ۳ تا ۵ سال زمان ساخت، تا سال ۱۴۰۷ مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر وفائی‌نسب خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش دولتی هزینه‌های توانبخشی ۳۰ درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود و با ساخت مجتمع توانبخشی هزینه‌ها کاهش می یابد.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول