اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان واردات بنزین با اُکتان 80 از روسیه را آغاز کرد

ازبکستان برای تأمین مصرف داخلی در زمستان، واردات بنزین با اُکتان 80 از روسیه را آغاز کرد.

ازبکستان واردات بنزین با اُکتان 80 از روسیه را آغاز کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت سهامی «ازبک.نفت.گاز» اعلام کرد ازبکستان برای تامین مصرف داخلی در ایام زمستان واردات بنزین اُکتان 80 از روسیه را آغاز کرد.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی قراردادهای بین شرکت سهامی «ازبک.نفت.گاز» و شرکت‌های روسیه «گازپروم»، «تات نفت»، «اورسک نفت اورگ سنتیز» برای واردات 50 هزار تن و با نهادهای اقتصادی 5 هزار تن بنزین اکتان 80 امضا شد. هم اکنون اقداماتی برای واردات و فروش آن در بازار داخلی انجام می‌گیرد.

این بنزین در اختیار 69 پمپ بنزین شرکت سهامی «ازبک.نفت.گاز» در سراسر ازبکستان قرار می‌گیرد.

به گفته نمایندگان شرکت سهامی «ازبک.نفت.گاز»، با توجه به سرمای شدید و محدودیت فعالیت پمپ‌های گازی تقاضا برای بنزین اکتان 80 افزایش یافته است. در این ارتباط شرکت سهامی «ازبک.نفت.گاز» واردات بنزین را آغاز کرد.

وزارت انرژی ازبکستان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که توافق نامه‌ای را برای صادرات 300 هزار تن نفت و فرآورده‌های نفتی از قزاقستان به ازبکستان و همچنین توافق نامه‌ای برای ترانزیت 300 هزار تن نفت روسیه در سال 2023 میلادی امضا کرده است.

از سال 2018 میلادی در جمهوری به دلیل کاهش عرضه گاز در زمستان در فعالیت پمپ‌های گاز محدودیت‌های موقتی اعمال شد تا مردم، بیمارستان‌ها، مدارس، موسسات پیش دبستانی و همچنین نیروگاه‌های بزرگ به صورت منظم با گاز طبیعی تامین شوند.

ظرفیت کل پالایشگاه‌های ازبکستان حدود 10 میلیون تن است که امروز از این ظرفیت به طور کامل استفاده نمی‌شود. این کشور در سال‌های اخیر به طور منظم با کمبود شدید بنزین و دیگر انواع فرآورده‌های نفتی مواجه است. بر اساس آمار رسمی، استخراج نفت در ازبکستان در سال گذشته میلادی 1.8 درصد تا 787 هزار و 800 تن افزایش یافته است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول