اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید قریب به ۵ هزار تن انواع گیاهان دارویی در کردستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۸۹ تن انواع گیاهان دارویی در زمین های زیر کشت در استان کردستان تولید شده است.

تولید قریب به ۵ هزار تن انواع گیاهان دارویی در کردستان

زاهد حاجی‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه یک هزار و ۸۵۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی کردستان زیر کشت گیاهان دارویی است، اظهار داشت: از این میزان ۷۷۴ هکتار دیم و هزار و ۸۴ هکتار آبی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: میزان تولیدات گیاهان دارویی استان از ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۸۹ تن بوده که ۴ هزار و ۲۹۶ تن مربوط به زمین‌های آبی و ۵۱۳ تن مربوط به زمین‌های کشت دیم است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۶ گونه گیاهان دارویی در استان کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: گل محمدی، زعفران، سماق، سنجد، موسیر، سیر، گشنیز، سیاه بادام، بیدمشک، نعناع و ... از جمله موارد کشت شده در استان هستند.

حاجی‌میرزایی گفت: گل محمدی با ۲۸۳ تن بیشترین میزان تولید را میان گیاهان دارویی به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: کردستان در زمینه کشت گیاهان دارویی استان نوپایی است که با توجه به اینکه اعتبارات طرح جهش تولید افزایش یافته شاهد رشد میزان کشت و تولید گیاهان دارویی در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در کردستان ۲۲ کارگاه فرآوری گیاهان دارویی در زمینه تولید عرقیات و روغن‌گیری سنتی و ۲ کارخانه صنتعی نیز مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول