اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شکست موشک هایپرسونیک نیروی هوایی آمریکا در «عملیات جنگال»

منابع خبری اعلام کردند در آزمایش موشک هایپرسونیک نیروی هوایی آمریکا موارد بسیاری رعایت نشده و این آزمایش باید دوباره انجام شود.

شکست موشک هایپرسونیک نیروی هوایی آمریکا در «عملیات جنگال»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز دوشنبه اعلام کردند که نیروی هوایی آمریکا در انجام آزمایش موشک هایپرسونیک خود موارد بسیاری را رعایت نکرده و این آزمایش باید دوباره انجام شود.

 به نوشته وبگاه «ار اسپیس فورسز» مدیر آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در گزارش سالانه خود به کنگره گفت که نیروی هوایی در تلاش در آزمایش یک موشک هایپرسونیک عملیاتی، برخی از مراحل آزمایش را نادیده گرفت و اکنون باید به عقب برگردد و مشکلات موجود را بر طرف کند.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی آمریکا دسامبر گذشته مدعی شد که موشک «هایپرسونیک ای‌جی‌ام» یک آزمایش کامل موفقیت آمیز را انجام داد. اما پنتاگون در گزارش خود به این نتیجه رسیده که انجام آزمایشات عملیاتی بدون برنامه آزمایشی تایید شده بوده و این موشک به طور بالقوه برابر اختلال سایبری آسیب پذیر است.

همچنین این موشک مورد آزمایش کافی قرار نگرفته و کلاهک آن نیز ایراداتی دارد. شرکت لاکهید مارتین به سفارش نیروی هوای آمریکا این موشک را در رقابت با چین بر اساس برنامه‌ای سریع به بازار عرضه کرد، زیرا چین در زمینه فناوری هایپرسونیک پیشتاز است.

به گزارش بازرس پنتاگون، این موشک که از یک فروند بمب افکن «بی-۵۲» پرتاب شد هنوز توانایی جنگی لازم را ندارد.

این پروژه پیشتر نیز شکست خورده بود و  نیروی هوایی ایالات متحده در آزمایش  سوم نیز با مشکل مواجه شده بود. این امر منجر به ناامیدی بیشتر در نیروی هوایی و بخش‌های دیگر ارتش ایالات متحده و در زمینه عدم پیشرفت در آزمایش انواع سلاح‌های ابرفراصوت جدید شده است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اخیرا موشک کروز هایپرسونیک با نام «زیرکان» را با موفقیت آزمایش کرد. این موشک که از ناوچه «ادمیرال گروشکوف» در دریای سفید شلیک شد، با موفقیت به هدف زمینی در فاصله ۳۵۰ کیلومتری در ساحل دریای بارنِت برخورد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، موشک زیرکان در زمان پرواز خود به سرعت ۷ ماخ (معادل ۸۶۴۳ کیلومتر بر ساعت) رسید و این آزمایش ویژگی‌های برتر فنی و تاکتیکی آن را تایید کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول