اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

مدرس دانشگاه: ایران به قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است

مدرس دانشگاه گفت: خوشبختانه شاهد این اتفاق خوب بعد از انقلاب اسلامی هستیم که اسامی نظریه پردازان ایرانی را درسطح جهان می شنویم، به طوریکه ایران در حوزه علوم انسانی یک قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است.

مدرس دانشگاه: ایران به قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است

محمد صادق افراسیابی مدرس دانشگاه در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: امروزه اتفاقی که ما در ایران شاهد هستیم این است که اوایل انقلاب بیشتر موضوع ترجمه موضوعیت داشته است، اما با پیشرفت علم و دانش در حقیقت اشراف علمی که در ایران ایجاد شده بعد از انقلاب اسلامی، در حوزه علوم انسانی شاهد هستیم که نظریه پردازانی ایرانی در سطح جهان نظریه پردازی می‌کنند.

* تبدیل شدن ایران به یک قطب نظریه پردازی در سطح جهان

وی افزود: ما قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اسامی نظریه پردازان خارجی را می‌شنیدیم امروزه اسامی نظریه پردازان ایرانی در سطح جهان می‌شنویم درحوزه علوم انسانی، به عنوان نمونه، نظریه دوجهانی شدن پرفسور عاملی، نظریه بازار پیام محسنیان راد، در حوزه اقتصاد نظریه پرداز عادل پیغامی و در حوزه مباحث فرهنگی نظریه‌های محمد هادی همایون مطرح می‌کند.
داشتن نظریه پردازان ایرانی یک نکته بسیار مهم است، که خیلی ها متاسفانه به آن توجه نمی‌کنند، ایران  در حوزه علوم انسانی یک قطب نظریه پردازی در سطح جهان تبدیل شده است.

مدرس دانشگاه با توجه به حوزه مدیریت دانش گفت: در حوزه  مدیریت دانش اتفاقات بسیار خوبی مانند ارتباط بین دانشگاه‌ها و مراکز اجرائی و نهادهای کاربردی در حوزه صنعت شکل گرفته است.

* تدبیر خوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

افراسیابی با توجه به انتقادی که در حوزه دانشگاهی وجود دارد، گفت: یک زمانی این انتقاد وجود داشته  که حوزه دانشگاهی و نظریه با حوزه عملیاتی متصل نیست و این اتصال الان با تدبیرخوبی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  انجام داده برقرار شده است. اساتید دانشگاه‌ها برای اینکه ارتقاء بگیرند باید حتما با یک نهاد اجرائی یا اگر در حوزه مربوط به علوم مربوط به صنعت یا در حوزه های علوم انسانی  است. باید با مراکز اجرائی و مراکز مرتبط با رشته ای که افراد در آن تدریس می ‌کنند ارتباط برقرار کنند
تا از نظر رتبه ارتقاء یابند.

وی افزود: در حوزه سواد رسانه ای ایران در سطح جهان ایران جزوء کشورهای پیشرو است اینطور نیست که در حوزه  سواد رسانه ای همه کشورها توجه کرده باشند. در ایران این اتفاق خوب را شاهد هستیم، که به این حوزه توجه می شود و تولید علم صورت می‌گیرد، مربیان خوبی پرورش یافتند که در حوزه سواد رسانه ای کار می‌کنند.

* دغدغه برنامه های رادیویی و تلوزیونی ارتقاء سواد رسانه ای 

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فردی که در ایران است، اینکه رادیو و تلویزیون در ایران  صرفا جنبه تجاری ندارد ما به حوزه سواد رسانه ای نزدیک شده‌ایم.بسیاری از کشورها چون رادیو و تلوزیون بخش خصوصی دارد و نگاه تجاری دارند در آن کشورها اصلا اجازه نمی‌دهند که حوزه سواد رسانه ای در رادیو و تلوزیون مطرح شود خوشبختانه در ایران این  فرصت مطرح شده است، ماهم در رادیو و تلوزیون برنامه های را مشاهده می‌کنیم، که دغدغه آن برنامه ها ارتقاء سواد رسانه ای مخاطبان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول