اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پرسنل بیش از اندازه در سازمان‌ها، اسراف نیروی انسانی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه پرسنل بیش از اندازه در سازمان‌ها، اسراف نیروی انسانی است گفت: یکی از نکات اساسی و بسیار مهم در سازمان‌ها، واگذار کردن مسئولیت‌ها به افراد شایسته است.

پرسنل بیش از اندازه در سازمان‌ها، اسراف نیروی انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، مسعود بهرامی پیش از ظهر امروز در نشست شورای تحول با روسای مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران در دانشگاه فرهنگیان پیشوا، با تاکید بر اصول صحیح مدیریتی اظهار کرد: یکی از نکات اساسی و بسیار مهم، سازمان دادن و واگذار کردن مسئولیت‌ها به افراد شایسته است، افرادی که متعهد به نظم و انضباط باشند و همچنین نظارت درست بر فعالیت‌های مسئولین و ارزشیابی از فعالیت‌هایشان حائز اهمیت است.

وی گفت: یکی دیگر از نکات مهم، مطلع بودن از اصل تشویق و تنویر در اداره کردن است؛ بنابراین باید از مسئولین شایسته و کارآمد تقدیر بعمل آید و به همان شکل با افراد خاطی و ناکارآمد برخورد انجام گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران جدی بودن در انجام امور فعالیت‌ها و در عین حال نیک رفتار کردن در خصوص مطالبات کارمندان را یکی از مسائل مهم در امر مدیرت برشمرد و افزود: از مطالبات کارشناسان مناطق و ادارات کل این است که ساختار اداری موجود، کفاف انتظارات را نمی‌دهد و از وجود پست‌های ترکیبی گله‌مند هستند لذا به این موضوع باید نگاه ویژه‌ای داشت و برای حل آن برنامه‌ریزی کرد و وارد اجرا شد.

بهرامی تاکید کرد: در برخی سازمان‌ها بیش از ظرفیت استاندارد نیرو و پرسنل وجود دارد که این کار نادرست است؛ برخلاف تفکر برخی مدیران که گمان می‌کنند اگر تعداد معاونان و مشاوران یا کارشناسانشان بیشتر باشد، سازمان آنها شیک و مجلل و حرفه‌ای به نظر می‌رسد، نیروها و پرسنل بیش از اندازه در انجام باکیفیت امور تاثیرگذار نیست و تنها اسراف سرمایه انسانی محسوب می‌شود.

وی در پایان ارتباط وسیع با مجموعه تحت مدیریت را از دیگر عوامل تاثیرگذار نام برد و گفت: برای بدست آوردن نتایج بهتر در کارها، باید ارتباطمان را با مجموعه‌ای که مدیریتش می‌کنیم بیشتر و وسیع‌تر کنیم که این مهم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

 پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول