اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستگاه های اجرایی در بحث اشتغال زندانیان ورود جدی داشته باشند

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم محدودیت‌ و مشکلات موجود در زندان‌های استان، در حوزه های مختلف به ویژه اشتغال زندانیان در داخل زندان و مشارکت بخش خصوصی، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و تعداد زیادی از زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

دستگاه های اجرایی در بحث اشتغال زندانیان ورود جدی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از کارگاه های اشتغال زندان مرکزی قزوین گفت: علیرغم محدودیت‌ و مشکلات موجود در زندان‌های استان، در حوزه های مختلف بویژه اشتغال زندانیان در داخل زندان و مشارکت بخش خصوصی، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و تعداد زیادی از زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و با دریافت حقوق در شرایط حبس نیز کمک کار خانواده هستند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: بی تردید تامین اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان زمینه بازگشت مجدد آنها به زندان را کاهش می دهد و آنها در مسیر صحیح زندگی قرار می گیرند و به همین خاطر تمامی دستگاه ها و نهادها در بحث اشتغال و مراقبت بعد از خروج زندانیان باید با دستگاه قضایی همکاری و مشارکت کنند.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این بازدید اظهار کرد: بحمدالله استان قزوین از حیث اشتغال زندانیان عملکرد قابل قبولی داشته و طرح های مختلفی در این حوزه برنامه ریزی شده و البته کافی نیست، زیرا تعداد زیادی از زندانیان همچنان اشتغال نداشته و باید برای آنها چاره اندیشی شود و از این حیث ظرفیت های خوبی در دستگاه قضایی و سایر بخش ها وجود دارد.

در ادامه حسین رجبی دادستان قزوین اعلام کرد: استان قزوین از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و از این حیث زمینه اشتغال زندانیان در واحدهای تولیدی فراهم است و حوزه صنعت و تولید استان نیز به خوبی وارد میدان شده و امیدواریم سایر صنعتگران و تولیدکنندگان نیز از این ظرفیت نیروی انسانی استفاده کنند و قطعاً دستگاه قضایی از آنها حمایت قانونی خواهد کرد.

همچنین فرهاد بهرامی مدیرکل زندان های استان قزوین نیز تاکید کرد: تراکم جمعیت کیفری زندانیان یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی زندان های استان است و با پیگیری های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، اراضی برای ساخت زندان جدید معرفی گردیده؛ ولی درصورت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این زندان، امکان انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر فراهم خواهد شد و امیدواریم با پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت استانداری و پشتیبانی رییس کل دادگستری استان بزودی شاهد ساخت زندان جدید باشیم.

گفتنی است در این بازدید نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی استان با مددجویان شاغل در کارگاه های اشتغال زندان دیدار کردند و در جریان مسائل، کمبود ها و مشکلات آنها قرار گرفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول