اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید بر توسعه روابط پارلمانی در دیدار رئیس دومای روسیه و رئیس جمهور ترکمنستان

رئیس دومای ایالتی روسیه در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان بر لزوم توسعه ابعاد پارلمانی برای حمایت قانونی از تصمیمات اتخاذ شده در سطح سران دو کشور تاکید کرد.

تأکید بر توسعه روابط پارلمانی در دیدار رئیس دومای روسیه و رئیس جمهور ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ویچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه در سفر رسمی خود به «عشق آباد» با  «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم و دوستانه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در مورد مسائل همکاری میان پارلمان‌های دو کشور گفت‌وگو کردند.

رئیس دومای ایالتی روسیه به لزوم توسعه ابعاد پارلمانی برای حمایت قانونی از تصمیمات اتخاذ شده در سطح سران دو کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس خلق مصلحتی ترکمنستان به روسیه و دیدار با اعضای دومای این کشور تصریح کرد: سفر سال گذشته و ملاقات در دومای دولتی با «قربانقی بردی محمداف» رئیس خلق مصلحتی ترکمنستان انگیزه‌ای را ایجاد کرد که به لطف آن امروز ما در اینجا هستیم و مبنای گفت‌وگوی امروز در «عشق آباد» شد.

ولودین پس از این دیدار گفت: روابط بین کشورهای ما در حال توسعه است. از بسیاری جهات، این پویایی‌  در روابط توسط سران کشورهای ما تعیین می‌شود. بنابراین، مهم است که در چارچوب بعد پارلمانی، ما هر کاری انجام دهیم تا از تصمیمات اتخاذ شده در سطح رهبران کشورهایمان حمایت قانونی کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که مکالمه امروز معنی زیادی دارد، امروز ما در مورد توسعه روابط بین کشورهایمان با در نظر گرفتن بیانیه تعمیق همکاری‌های راهبردی که سال گذشته در ژوئن توسط سران کشورهایمان تصویب و امضا شد، صحبت می‌کنیم.

قرار است ویچسلاو ولودین با «گلشاد ممدوا»، رئیس پارلمان ترکمنستان، دیدار و پس از آن رئیس دومای دولتی در جمع نمایندگان مجلس ترکمنستان سخنرانی کند.

خاطر نشان می‌شود که در نوامبر سال گذشته، ولودین با «قربانقلی بردی محمداف» در مسکو دیدار کرد. در این دیدار در مورد تشدید گفت‌وگوهای بین پارلمانی تبادل نظر صورت گرفت. به ویژه ابتکار شکل گیری بعد پارلمانی در همکاری بین پارلمان‌های کشورهای حاشیه خزر مورد توجه قرار گرفت.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول