اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تلاش برای انتقال جسد کوهنورد مفقودی ارتفاعات پروا کرمانشاه 3 روز شد

مدیرعامل جمعیت استان کرمانشاه گفت: عملیات انتقال جسد کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه پراو برای سومین روز متوالی، از ساعت ۳:۱۵ دقیقه بامداد امروز دوشنبه دهم بهمن‌ماه آغاز شده است.

تلاش برای  انتقال جسد کوهنورد مفقودی ارتفاعات پروا کرمانشاه 3 روز شد

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه دو کوهنورد کرمانشاهی به قله سه‌کل ارتفاعات پروا رفته بودند که دچار حادثه شدند.

وی ادامه داد: یکی از این کوهنوردان دچار مصدومیت شده و کوهنورد دیگر هم به نام «ایرج محمدی» به درون حفره‌ای در درون کوه پروا سقوط کرده و جان باخت.

مدیرعامل جمعیت استان کرمانشاه تصریح کرد: گروه‌های امداد و نجات جمعیت عصر روز شنبه پس از یافتن پیکر کوهنورد مفقود شده تلاش برای انتقال جسد از انتهای چاله به دهانه حفره را آغاز کردند، اما سرمای هوا، سخت‌گذر بودن منطقه و تاریک شدن هوا عملیات انتقال جسد به دهانه حفره را به روز بعد موکول کرد.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز از ساعت ۸ صبح عملیات بالا کشیدن جسد شروع شد که ادامه تلاش‌ها برای انتقال جسد کوهنورد حادثه دیده به امروز موکول شد.

محمدی گفت: طی جلسه اضطراری شب گذشته و تصمیمات اتخاذ شده یک تیم عملیاتی ۷ نفره به منظور انتقال جسد کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه پراو ساعت ۳ و ۱۵ دقیقه بامداد به محل اعزام شدند و دو تیم ۱۰ نفره به‌عنوان پشتیبان آماده‌باش در جمعیت هلال احمر مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: تیم عملیاتی ساعت ۷ و 33 دقیقه صبح امروز بعد از چند ساعت کار و ایجاد کارگاه به جسد کوهنورد دسترسی پیدا کرده و تا ساعاتی دیگر به پایین کوه انتقال خواهد یافت.

گفتنی است، قله پروا با ارتفاع ۳ هزار و ۴۰۵ متر از سطح دریا بلندترین قله استان کرمانشاه و در هشت کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول