اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند، گفت: در سال‌های اخیر معضل چاقی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدیدکننده سلامتی معرفی شده است.

۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیاوش فاضلیان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: چاقی یک اختلال پیچیده تنظیم اشتها و متابولیسم انرژی بوده و به معنای افزایش شدید چربی به نسبت وزن بدون چربی است.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند، بیان کرد: اضافه وزن درصد ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را بالا می‌برد.

فاضلیان بر ضرورت کاهش میزان بروز چاقی در کودکان تاکید کرد و افزود: بخش مهمی از این امر با آموزش مادران تحقق می‌یابد.

وی آنتروپومتریکی، ضخامت چین پوستی، وزن‌سنجی زیر آب، مقاومت بیوالکتریکی و برآورد جذب اشعه ایکس را از جمله روش‌های ارزیابی و تشخیص چاقی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر معضل چاقی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدیدکننده سلامتی معرفی شده است.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی، ژنتیک، عوامل محیطی و سبک زندگی، بیماری‌ها، داروها، اختلالات عصبی و مشکلات روانی را علل بروز چاقی دانست و تشریح کرد: بسیاری از داروها مانند داروهای ضد بارداری، کورتون و داروهای ضد افسردگی که با ایجاد خواب‌آلودگی و بی‌تحرکی منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شوند، در افزایش وزن فرد نقش دارند.

فاضلیان با اشاره به اینکه اختلالات هورمونی تعادل متابولیکی بدن را به هم زده و یکی از عوارض خود را با چاقی نشان می‌دهند، اضافه کرد: هایپوتیروئید، اختلالات عصبی ـ عضلانی و بیماری‌های استخوان و مفاصل به صورت غیرمستقیم و از طریق کاهش فعالیت باعث چاقی می‌شوند.

وی در خصوص مصرف مولتی‌ویتامین مینرال برای لاغری و کاهش وزن، گفت: طبق مطالعات، مصرف مولتی‌ویتامین‌ها منجر به شکستن توقف وزنی می‌شود.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی توضیح داد: افرادی که در کنار رعایت رژیم غذایی کم‌کالری و ورزش از مکمل‌های مولتی‌ویتامین مینرال نیز استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که فقط رژیم غذایی را رعایت می‌کنند، کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

فاضلیان افزود: مصرف مولتی‌ویتامین‌های مینرال نه تنها مانع افزایش وزن می‌شود بلکه به کاهش وزن و لاغری نیز کمک می‌کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول