اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«قاچاق» یکی از دلایل اصلی گرانی گوشت قرمز در قزوین

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قاچاق و صادرات در حوزه گوشت قرمز صورت می گیرد که هر یک از این عوامل در تعیین قیمت آن تاثیر بسزایی دارند.

«قاچاق» یکی از دلایل اصلی گرانی گوشت قرمز در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد حسین عطایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی که در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد ضمن اشاره به کاهش جوجه ریزی در ماه های گذشته، اظهار کرد: شوک قیمتی که در اواخر آذرماه وارد بازار شد، موجب شد جوجه ریزی کاهش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به سیاست گذاری های صورت گرفته بازار خوبی در اسفند ماه در انتظار مرغداران است و میزان جوجه ریزی نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت و در ماه مبارک رمضان هیچ گونه نگرانی از جهت تامین مرغ در بازارهای استان نخواهیم داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بخاطر نشان کرد: در راستای دستور استاندار جهت جایگزینی روغن های سنتی زیتون به جای روغن های نباتی، تمهیدات لازم انجام شده و روغن های فراوری شده و بهداشتی زیتون خریداری و ذخیره سازی شده است.

عطایی در خصوص قیمت مصوب گوشت قرمز در استان اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز بر اساس فرمول بازار تهران اعمال می‌شود و هیچ گونه مشکلی در قیمت دام زنده در استان نداریم.

وی بیان کرد: قاچاق و صادرات نیز در حوزه گوشت قرمز صورت می گیرد که هر یک از این عوامل در تعیین قیمت گوشت قرمز تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: گزارش هایی به دست ما رسیده که افرادی از استان های همجوار جهت خرید گوشت قرمز به استان قزوین می آیند و مشخص نیست که خریدشان برای مصارف شخصی است یا قاچاق که به طور کلی موضوعات این چنینی سبب افزایش قیمت گوشت در قزوین شده است.

این مقام مسئول ضمن ابراز تاسف از عدم نظارت بر قیمت گوشت قرمز توسط اتحادیه این صنف بیان کرد: روزانه یک الی ۲ بار قیمت دام زنده تغییر می‌کند و متأسفانه در این موضوعات شاهد نقش نظارتی اتحادیه نیستیم و تمامی این موارد سبب شده است که شاهد روند صعودی قیمت گوشت در قزوین باشیم.

عطایی اضافه کرد: در حوزه مرغ و تخم مرغ در استان مشکلی نداریم و طبق آخرین قیمت نیز در مواردی ۱۰ هزار تومان زیر قیمت مصوب ارائه می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول