اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نمایشگاه گردشگری در قزوین برگزار می شود/ آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی از اواسط اسفندماه

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: رویداد بزرگی تحت عنوان نمایشگاه گردشگری خواهیم داشت که بیش از ۵۰ پروژه قابل سرمایه گذاری را معرفی می کنیم تا سرمایه گذارانی که تمایل دارند ورود پیدا کنند.

نمایشگاه گردشگری در قزوین برگزار می شود/ آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی از اواسط اسفندماه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا خزائلی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی بحث ایجاد اشتغال جزو اولویت های ما است از این رو تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالین این حوزه پرداخت می شود.

وی افزود: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته در ایام دهه فجر، اعیاد شعبان و عید نوروز نمایشگاه های صنایع دستی برپا می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطر نشان کرد: ستاد خدمات سفر نوروزی از اسفندماه و همزمان با نیمه شعبان آغاز به کار خواهد کرد و پیش بینی می شود به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز سفرهای نوروزی امسال زودتر از سنوات قبل آغاز شود.

این مقام مسئول ادامه داد: رویداد بزرگی تحت عنوان نمایشگاه گردشگری خواهیم داشت که بیش از ۵۰ پروژه قابل سرمایه گذاری را معرفی می کنیم تا سرمایه گذارانی که تمایل دارند ورود پیدا کنند.

وی گفت: در موضوع افتتاح های ایام دهه فجر امسال امیدواریم بخش دیگری از فضاهای گردشگری و اقامتی به ظرفیت موجود افزوده شود که مهمترین پروژه این بخش، هتل «خانه تاریخی بهروزی» است و شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

خزائلی تصریح کرد: در خصوص دولتخانه امیدواریم امسال این مجموعه را متفاوت تر از سنوات گذشته مشاهده کنیم و تلاش داریم تا این مجموعه را به عنوان مرکز ثقل عرضه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: جابه جایی دبیرستان پاسداران و مجموعه ورزشی تختی از جمله اقداماتی است که برای رونق دولتخانه صورت گرفته و پیش بینی می کنیم طی ۶ ماهه نخست سال آینده هر دو مکان جابه جا شده قابل بهره برداری باشند.

وی اعلام کرد: در ارتباط با پروژه بقعه چهار انبیا اهمیت پروژه بسیار بالا است و مقامات عالی استان نیز نگاه ویژه ای دارند در همین راستا مهمترین تاکیدی که روی این پروژه می شود اصلاح جلوخانی بقعه چهار انبیا است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اتصال دولتخانه به سعدالسلطنه نیز در دستور کار قرار دارد البته در دهه ۳۰ این اتصال برداشته شد که امیدواریم بتوانیم مجددا این کار را انجام دهیم.

خزائلی اعلام کرد: در خصوص اعتبارات ۱۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار به حوزه میراث فرهنگی پیدا کرده که مهلت هزینه کرد اعتبارات عمرانی ۱۴۰۱ تا شهریور ماه ۱۴۰۲ است و قطعا این اعتبار افزایش نیز خواهد یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول