اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش 8 درصدی اهدای خون در گیلان

به گفته مدیرکل انتقال خون گیلان از ابتدای امسال تاکنون شهروندان گیلانی بیش از ۷۴ هزار واحد خون اهدا کردند.

افزایش 8 درصدی اهدای خون در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بابک پاکدل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش انتقال خون در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۷۴ هزار و ۷۵۲ شهروند گیلانی، خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت و ۱۴ صدم درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۴۷ نفر معادل سه و ۸۱ صدم درصد از اهداکنندگان در این مدت را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند و در صورت نداشتن بیماری خاص می‌توانند هر چهار ماه یک بار خون اهدا کنند، انتظار می‌رود مشارکت بیشتری در تأمین نیاز خونی استان داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به مراجعه ۸۷ هزار و ۲۲۰ نفر با افزایش ۱۰ درصدی امسال به پایگاه‌های انتقال خون گیلان تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۸ از اهداکننده خون در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار خون اهدا کردند، ۲۱ هزار و ۴۶۴ سابقه چند بار اهدا داشتند و ۴۲۹ هزار و ۸۰ نفر معادل ۵۶ و ۹ دهم درصد از اهداکنندگان مستمر بودند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول