اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در ۵ رتبه‌/ پلمب ۲۰۰ آموزشگاه آزاد غیرمجاز از ابتدای امسال

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: در بحث رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در حال تعیین مصداق‌ها هستیم و ۵ رتبه هم پیش‌بینی شده است؛ ضمن اینکه با یک گروه کارشناسی بیرون از آموزش و پرورش هم جلساتی داشتیم.

رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در ۵ رتبه‌/ پلمب ۲۰۰ آموزشگاه آزاد غیرمجاز از ابتدای امسال

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در بحث رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در حال تعیین مصداق‌ها هستیم و با یک گروه کارشناسی بیرون از آموزش و پرورش هم جلساتی داشتیم؛ همچنین از تجربه دیگر کشورها نیز در این زمینه بهره می‌گیریم. 

 وی با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به کیفیت آموزش می‌انجامد و حتی می‌توانیم شهریه را به آن گره بزنیم، افزود: ۵ رتبه برای مدارس غیردولتی پیش‌بینی شده است و در حال بررسی هستیم.

محمودزاده درباره رتبه‌بندی آموزشگاه‌های علمی آزاد، گفت: فعلا در این فاز به دنبال رتبه‌بندی آموزشگاه‌ها نیستیم بلکه می‌خواهیم ساماندهی کنیم؛ فراخوان دادیم که آموزشگاه‌ها اطلاعات خود را وارد سامانه کنند و می‌خواهیم به آنها تابلو و بارکد جدید دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تشخیص آموزشگاه‌های غیرمجاز از مجازها هستیم و همچنین به دنبال شناسایی آموزشگاه‌های مجاز غیردستگاهی هستیم، اضافه کرد: آموزشگاه‌های غیرمجاز باید بسته شود که از فروردین تا کنون ۲۰۰ آموزشگاه غیرمجاز بسته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار آموزشگاه مجاز داریم، اظهار کرد: برخی آموزشگاه‌های غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت می‌کنند که با آنها هم برخورد می‌شود.

محمودزاده تصریح کرد: در بحث آموزشگاه‌های غیر مجاز جدی وارد شدیم حتی در یکی از استان‌ها معاون سیاسی استاندار مسؤول این کار شده است تا جلوی فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز گرفته شود. 
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول