اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آبیک صاحب سینما می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: برنامه ای مدون وجود دارد که فضایی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا با ظرفیت خصوصی سازی، شهرستان آبیک دارای سینما شود.

آبیک صاحب سینما می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دفتر این نماینده دیدار و گفتگو کرد.

مسعود میرزاپور در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه همگرایی و هماهنگی خوبی میان مسئولین استانی و شهرستانی در اجرای رویدادهای فرهنگی هنری و ارتقاء شاخص های این حوزه به وجود آمده که امیدواریم مجموع فعالیت ها و حمایت های سایر مسئولین، منجر به رضایتمندی مردم شود که رضایت خداوند سبحان را نیز در پی خواهد داشت.

وی به کلید زدن پروژه سینما آبیک در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: برنامه ای مدون وجود دارد که فضایی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا با ظرفیت خصوصی سازی، شهرستان آبیک دارای سینما شود.

میرزاپور افزود: توجه به مناطق کم برخوردار، کادر سازی، توسعه آموزش های فرهنگی هنری قرآنی، توجه به موضوعات فرهنگ عمومی، حمایت بیش از پیش موسسات تک منظوره و چند منظوره فرهنگی هنری و قرآنی، اهتمام به امر آموزش با محوریت آموزش جوانان و بانوان، اولویت های این دوره از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک است که مورد تاکید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حمایت امام جمعه شهرستان و پشتیبانی همه جانبه نماینده عالی دولت در شهرستان می باشد.

آبیک ظرفیت اجرای طرح های مهم کشوری را دارد

لطف اله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز  در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اظهار کرد: شهرستان آبیک دارای ظرفیت های نهفته و ارزشمندی در حوزه های فرهنگی و هنری است که باید شناسایی و عرضه شود.

وی با بیان اینکه شهرستان آبیک در بسیاری از رویدادها نشان داده ظرفیت پذیرش و اجرای طرح های مهم کشوری را دارد، افزود: شناسایی ظرفیت های قابل عرضه و نهفته حوزه فرهنگ و هنر و تقویت این ظرفیت‌ها به ویژه موضوعاتی که مربوط به فرهنگ عامه و نشاط اجتماعی است می تواند اثر بسزایی در تقویت منابع انسانی سرشار این شهرستان داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: موضوعات فرهنگی از تنوع و گستردگی ویژه ای برخوردار است و می بایست تلاش شود از رسانه‌ها در توسعه و شکوفایی این موضوعات بهره برد.

سیاهکلی مرادی موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای، سواد سلامت، فرهنگ سازی استفاده از انرژی، موضوعات خانواده و ظرفیت های گردشگری را از دیگر مباحث مهم فرهنگ و ارشاد دانست.

وی اضافه کرد: موسیقی های اصیل و سنتی اقوام آبیک می تواند یکی از نمادهای موسیقی استان قزوین در کشور شود.

نماینده قزوین آبیک و البرز در مجلس، مردم از احیای موسیقی نواحی، سنتی، اصیل و تعزیه شهرستان آبیک که ریشه در فرهنگ و اقوام عامه دارد را از دیگر عوامل مهم نشاط اجتماعی و رونق فرهنگ دینی و مذهبی دانست و تاکید داشت تا این موضوعات در دستور کار جدی قرار گرفته، در بستر رسانه ها ارائه شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول