اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شهرستان گنبدکاووس با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال در حال اجرا است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شمال گنبدکاووس با اعتبار ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شهرستان گنبدکاووس با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرشید رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در گنبدکاووس حدود ۳۵۰ هزار بوته از گونه های اترپیلکس لنتی فورمیس، کانی سنس و اگروپایرون النگاتوم تولیده شده و از اوائل دی ماه در مراتع شمال شهرستان در حال غرس است.

وی تصریح کرد: همچنین پروژه بوته کاری  ۱۳۰ هکتاری در منطقه قولاق یورته و پروژه ۲۰۰ هکتاری هلالی ابگیر در منطقه کلیجه انجام و به پایان رسیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه ۳۰۰ هکتاری هلالی ابگیر در مرتع خیرخوجه و بوته کاری مرتع ترشکلی در مساحت ۵۰ هکتار آغاز شده و در حال اجرا است. پروژه بوته کاری در منطقه کلیجه به مساحت ۲۷۰ هکتار و در منطقه اینچه برون به مساحت ۱۷۰ هکتار نیز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از دامداران، امسال  تعداد ۱۸ عدد ابشخور و تعداد ۱۳۳ پنل و ابگرمکن خورشیدی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال توزیع خواهد شد.

رحمانی گفت: پروژه های مقابله با بیابان در مراتع شمال کشور با اعتبار ۵۳ میلیارد و میلیون ریال در حال اجرا بوده و احداث بندهای خاکی در شهرستان گام مهمی در راستای مقابله با بیابان بوده و با توجه به خشکسالی های اخیر این بندهای خاکی نقش بسزایی در راستای تامین آب شرب دامداران خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و کاشت نهال یک اصل مهم بوده  و در این راستا طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال  در کشور مطرح شده که امید داریم با مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد، خیرین و مسئولان  این طرح عملی شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول