اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

باید در زمینه اقتصاد به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند

امام جمعه شیراز گفت: اگر می‌خواهیم اهداف بزرگ انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه شهدا را پی بگیریم، یکی از نیازهای مهم ما این است که اقتصاد قوی و مستقل داشته باشیم و در این مسئله به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند.

باید در زمینه اقتصاد به  نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن تبریک ایام‌الله‌ ماه رجب و فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگردپیروری انقلاب، بیان کرد: ۱۲ بهمن ماه، روز بازگشت امام خمینی(ره) از تبعید به وطن، آغاز یک حرکت بزرگ در دوران معاصر جهان شد. شاید اوایل نهضت، کسی بزرگی آن را نشناخته بود اما این حرکت منتهی به یک نهضت و انقلاب بزرگ شد که دنیا را متاثر کرد و مناسبات تغییر داد و برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) زمینه سازی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به این نکنه که امروز همه می‌دانیم این انقلاب و کشور به جایی رسیده که در محاسبات کل دنیا اثرگذار است، گفت: البته در این مسیر چهل و چند ساله فراز و فرودهایی داشته‌ایم، اما همه این مسیر خیر بوده چرا که همه‌اش برای خدا است.

آیت‌الله دژکام با اعلام آمادگی برای حرکت بزرگ ۲۲ بهمن و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی، ادامه داد: این مسیر را ملت ایران به لطف خدا تا کنون پیش آمده و این همه افتخار آفریده و با قدرت هم ادامه خواهد داد.

او با اشاره به مؤلفه‌های مورد نیاز برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف انقلاب، اصلاح شرایط اقتصادی و مستقل شدن در اقتصاد را از جمله این مؤلفه‌ها ونیازمندیها ذکر و خاطرنشان کرد: سند توسعه و برنامه ‌های توسعه کشور و پیشبرد آن یکی دیگر از نیازهای امروز است که باید روی آن کار و دقت شود.

آیت‌الله دژکام گفت: باید ببینیم این چیزی که در سندها آمده چقدر اجرا شده و پیش رفته است. این روزها در حال نوشتن برنامه هفتم توسعه هستیم و در مجلس در حال کار کردن روی آن هستند، باید بدانیم آنجا که برنامه‌ها اجرا شده نقاط قوت چه بوده و آنجا که کاری زمین مانده مشکل از کجا بوده و بتوانیم با دقت نظر و برنامه ریزی و همت آن را برطرف کنیم. 

امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر این موضوع که اگر می‌خواهیم اهداف بزرگ انقلاب را پیش ببریم و ادامه راه شهدا را پی بگیریم، یکی از نیازهای مهم ما این است که اقتصاد قوی و مستقل داشته باشیم، افزود: در این مسئله به نقطه‌ای برسیم که دشمن نتواند ضربه بزند.

او اضافه کرد: باید همچنان تمرکز برتولید دانش بنیان وساماندهی مسائل اقتصادی باشد و اگرچه در این باره اقداماتی انجام شده اما آنچه توقع بوده هنوز به نتیجه نرسیده است و لذا و باید به یاری خداوند روی آن بیش از پیش کار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: مدیران سطوح عالی کشور دلسوز و پیگیر کار هستند و امید است مدیران میانی نیز باید پای کار بیایند تا موفقیت حاصل شود.

آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز گفت: در استان فارس در مسائلی همچون؛ راه آهن، ترانزیت کالا، اشتغال جوانان و... که در آبادانی استان اثر مستقیم دارد، هنوز نیازمند کار بیشتر و پیشرفت بیشتر هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول