اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

صعود 14 پله‌ای قزاقستان در فهرست جهانی گردشگری

وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان گفت: این کشور با صعود 14 رتبه‌ای در جایگاه 66 فهرست مجمع جهانی اقتصاد گردشگری قرار گرفته است.

صعود 14 پله‌ای قزاقستان در فهرست جهانی گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس در دوشنبه، «اسخت آرلف»، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان از بهبود جایگاه این کشور در رتبه‌بندی مجمع جهانی اقتصاد گردشگری خبر داد.

وی با اشاره به گزارش مجمع جهانی اقتصاد گفت: قزاقستان در فهرست جهانی گردشگری 14 رتبه صعود کرده است. به شکلی که «آستانه» در سال 2019 در رتبه 80 قرار داشت، اما در پایان سال 2021 عملکرد خود را بهبود بخشید و در رتبه 66 قرار گرفت.

بنابر سخنان وزیر قزاقستان، این کشور برای زیرشاخص‌های فردی پتانسیل بالایی در رتبه بندی دارد. به عنوان مثال، این کشور از نظر رقابت پذیری قیمت در رتبه اول، از نظر فصلی  بودن ورودی‌های بین المللی رتبه 26 و از نظر علاقه به جاذبه‌های فرهنگی رتبه 37 را دارد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص توسعه جهانی سفر و گردشگری هر دو سال یک بار منتشر می‌شود و کشورها را بر اساس بیش از 100 شاخص پروفایل فردی ارزیابی می‌کند.

به گفته وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان تعداد گردشگران خارجی که در سال 2022 از این کشور بازدید کردند، 3 برابر افزایش و تعداد کلی جهانگردان خارجی به 610 هزار رسیده است. برای مقایسه، بر اساس نتایج 9 ماه سال 2021 میلادی 208.5 هزار مهمان خارجی از قزاقستان بازدید کرده است.

وی اضافه کرد: این پویایی تاثیر مثبتی بر صادرات خدمات داشت که در سال 2022 تا 1.3 میلیاد دلار افزایش یافت. در سال 2021 حجم صادرات، ظرف این مدت، 395 میلیون دلار بوده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول