اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فاصله میان مردم و مسؤولان مانع دیده شدن دستاوردهای انقلاب است/راه‌اندازی سامانه وعده‌سنج

معاون رئیس‌جمهور گفت: بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌دلیل حجاب میان مردم و مسؤولان دیده نمی‌شود.

فاصله میان مردم و مسؤولان مانع دیده شدن دستاوردهای انقلاب است/راه‌اندازی سامانه وعده‌سنج

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عصر امروز در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار داشت: جهاد تبیینی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند به این دلیل است که نسل جوان‌مان با داده‌های پراکنده مواجه هستند و در این راستا نظام اطلاعاتی منسجم در انبوه اطلاعات شکل نگرفته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم بنا بر این است که تحول مد نظر رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی را با جدیت، روحیه جهادی، تلاش خستگی ناپذیر، ناامید نشدن و امید به آینده پیش ببریم و این موارد مستلزم از بین رفتن فاصله میان دولت و ملت است.

لطیفی عنوان کرد: گاهی اوقات فاصله‌مان از مردم زیاد می‌شود و سؤالاتی در ذهن جوانان وجود دارد که اگر در دسترس باشیم، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد زیرا بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌دلیل حجاب میان مردم و مسؤولان دیده نمی‌شود.

حرکت به سوی سامانه‌مندی در ارزیابی‌ها

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به رویکرد مردمی بودن دولت سیزدهم یادآور شد: با وزیر ارتباطات کاری را آغاز کردیم تا بحث سنجش رضایت مردم و تاثیر آن بر کارکنان دولت را پیش ببریم، گاهی اوقات نیز ارزیابی توسط خود کارکنان انجام شد که نمره آن حدود ۹۳ به‌دست آمد اما شاهدیم که فاصله‌هایی وجود دارد و نیاز است مسیری شفاف و در دسترس طراحی شود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم در ارزیابی‌ها احراز هویت رقم بخورد برخی افراد مشارکت نمی‌کنند و اگر انجام نشود نگران مشارکت‌‌های غیر واقعی هستیم و برای حل این مسأله اگر در استان تجربه‌ای موفق وجود دارد از آن استقبال خواهیم کرد.

لطیفی با بیان اینکه در فرایند ارزیابی چند اتفاق در حال رقم خوردن است، گفت: مورد اول اینکه در حال حرکت به سمت سامانه‌مند بودن هستیم تا کاغذ حذف شود و از طرفی نخبگان در جشنواره حضور داشته باشند که در فرایند ارزیابی امسال این اتفاق رقم خورد همچنین دنبال هستیم تا نتایج برخط در اختیار مردم قرار گیرد.

راه‌اندازی سامانه وعده‌سنج

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی سامانه وعده‌سنج بیان داشت: وعده‌ها باید هزینه‌ داشته باشند و اگر شخصی وعده‌ای می‌دهد باید طبق زمان پیگیری شود که این سامانه در هرمزگان در حال اجرای آزمایشی است.

وی با اشاره با راه‌اندازی سامانه دولت‌سنج خاطرنشان کرد: برای اولین بار در این سامانه نتایج ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را در اختیار عموم قرار دادیم و در این راستا میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی ۱۳.۵ است که از اعلام هراسی نداریم و استان اصفهان از این میانگین ۲ نمره بالاتر است، همچنین سامانه دیگر سامانه ایران‌سنج است که جایگاه ایران را نشان می‌دهد و همکاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

لطیفی با اشاره به عدم ورود برخی از دستگاه‌ها در فرایند ارزیابی اظهار داشت: گاهی اوقات دستگاه‌های اجرایی از ورود به ارزیابی دوری می‌کنند در حالی که این ارزیابی‌ها فرصتی برای یادگیری فردی و سازمانی است و هدف آن مچ‌گیری نیست.

استفاده از دانش‌بنیان در فرایند ارزیابی دستگاه‌ها

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به لزوم اعلام بازخورد نتایج در ارزیابی‌ها تأکید کرد: در این فرایند بازخورد دادن مهم‌تر از نمره دادن است که در طی آن باید نقاطی که نیاز به تلاش بیشتر دارد اعلام شود که البته باید عرصه‌ قانونی آن ایجاد شود.

وی توضیح داد: بخشی از نارضایتی‌ها مربوط به شهرداری‌ها است و می‌توان با ایجاد فضایی داوطلبانه و قانونی عرصه‌ای برای حل این معضل ایجاد کرد.

لطیفی در توصیه‌ای خطاب به مدیران استان عنوان کرد: باید از مجموعه‌های دانش‌بنیان استان در فرایند ارزیابی استفاده شود زیرا مستقل از دولت جناح‌های سیاسی و جوان هستند که در تهران نیز این مسیر را پیش گرفتیم.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول