اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جباراف خطاب به ۲ سناتور آمریکایی: تعلیق رادیو آزادی مطابق قانون است

رئیس جمهور قرقیزستان در پاسخ به واکنش دو سناتور آمریکا گفت: تعلیق دو ماهه رادیو آزادی مطابق قوانین این کشور و در پی انتشار اطلاعات نادرست بوده است.

جباراف خطاب به ۲ سناتور آمریکایی: تعلیق رادیو آزادی مطابق قانون است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان دو سناتور آمریکا در نقض آزادی بیان در رسانه‌های قرقیزستان، «سادیر جباراف» رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داد.

وی در این رابطه عنوان کرد: می‌خواهم به شما یادآوری کنم که تصمیم به تعلیق فعالیت وب سایت رادیو آزادی به مدت 2 ماه توسط وزارت فرهنگ، اطلاعات، ورزش و سیاست جوانان این کشور در رابطه با انتشار اطلاعات نادرست در مورد حوادث ۱۴-۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ در باتکن اتخاذ شد.  پیش از تصویب این تصمیم، وزارتخانه چندین تذکر کتبی به تحریریه رسانه مذکور ارسال کرده بود.

جباراف ادامه داد: با استفاده از حق خود مطابق با قانون فعلی، کار سایت به حالت تعلیق درآمد. یعنی این یک اقدام عمدی نبود، بلکه پاسخی بود به نقض قوانین جاری کشور که انتشار اطلاعات نادرست را ممنوع می‌کند.

قرقیزستان کشوری آزاد و دموکراتیک است که در آن همه شرایط برای عملکرد کامل رسانه‌های مستقل وجود دارد. بار دیگر، تنها الزام برای همه، رعایت دقیق قوانین فعلی است.

شایان ذکر است که پیش از این دو سناتور آمریکایی درخواستی را در خصوص ممنوعیت رادیو آزادی  به رئیس جمهور قرقیزستان ارسال کردند و از اعمال فشار بر آزادی بیان در این کشور ابراز نگرانی کردند.

دو سناتور تاکید کردند که این امر ناقض استانداردهای بین المللی در مورد آزادی بیان و مطبوعات و تضمین‌های ارائه شده در قانون اساسی کشور مورد نظر است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول