اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش دو سناتور آمریکایی به ممنوعیت فعالیت رادیو آزادی در قرقیزستان

دو سناتور آمریکایی در پی ممنوعیت فعالیت رادیو آزادی در قرقیزستان از رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فشار را از رسانه‌های این کشور بردارد تا بتوانند آزادانه فعالیت کنند.

واکنش دو سناتور آمریکایی به ممنوعیت فعالیت رادیو آزادی در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «باب مندز» و «جیم ریش» دو سناتور آمریکایی در پی ممنوعیت فعالیت رادیو آزادی از «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان خواستند تا فشار را از رسانه‌های این کشور بردارد تا بتوانند آزادانه فعالیت کنند.

به گفته آنان، تصمیم مسدود کردن رادیو آزادی نقض هنجارهای بین المللی در مورد آزادی بیان و مطبوعات و همچنین نقض قانون اساسی حقوق شهروندان است. چنین اقداماتی شهرت کشور به عنوان چراغ آزادی بیان در آسیای مرکزی را مورد تردید قرار می‌دهد.

در این نامه آمده است: ما از دولت قرقیزستان می‌خواهیم که فوراً محدودیت‌های رادیو آزادی را لغو کنید و حملات غیرقانونی به رسانه‌های آزاد و مستقل را متوقف کند و تمامی تهدیدات علیه خبرنگاران را بررسی کند. با‌ یادآوری تعهد شما به حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون، از شما می‌خواهیم شرایطی را برای فعالیت آزاد رسانه‌های مستقل ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که روزنامه‌نگاران قرقیز می‌توانند کار خود را بدون ترس از مجازات انجام دهند.

لازم به یادآوری است که وزارت فرهنگ قرقیزستان در ماه اکتبر به دلیل "اطلاعات نادرست" در مورد درگیری در مرز قرقیزستان و تاجیکستان در 14 تا 17 سپتامبر، وب سایت رادیو آزادی را به مدت دو ماه مسدود کرد.

چندی بعد بانک تجاری دمیر بانک به درخواست کمیته دولتی امنیت ملی، دسترسی به حساب بانکی رادیو آزادی را مسدود کرد. بانک اعلام کرد که حساب این سازمان بر اساس قانون پولشویی مسدود شده است. «جیمی فلای‌» رئیس رادیو اروپای آزاد گفت: این شبکه تعهد خود را به گزارش‌های بی‌طرفانه ادامه می‌دهد و این اقدام را آزار و اذیت رسانه‌های آزاد توصیف کرد.

شایان ذکر است که این رسانه، مورد انتقاد رئیس جمهور قرقیزستان واقع شده و به تحریف سخنان خود و چگونگی پوشش درگیری‌های منطقه باتکن واکنش نشان داده است.

همچنین علاوه بر این، ۱۳ اکتبر سال گذشته تجمعی در نزدیکی دفتر نشریه برای تعطیلی رادیو آزادی، کلوپ و کاکتوس مدیا برگزار شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول