اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

معاون رئیس جمهور: هر روز تعطیلی در آموزش و پرورش هزار میلیاردتومان هزینه دارد

معاون رییس جمهور افزایش بهره‌وری در کشور را یکی از مهمترین مطالبات رهبر انقلاب و رئیس جمهور دانست و گفت: بهره‌وری در ایران، وضعیت مناسبی ندارد.

معاون رئیس جمهور: هر روز تعطیلی در آموزش و پرورش هزار میلیاردتومان هزینه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، میثم لطیفی پیش از ظهر امروز در جریان سفر خود به این استان، با حضور در همایش ملی بهره‌وری که به میزبانی یزد برگزار شده است، اظهار کرد: بهره‌وری در کشور باید در ۱۱ قالب و به عنوان یک فرهنگ در کشور اجرایی شود.

وی افزود: ۴۰ درصد نیروهای دولتی در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که هر روز تعطیلی در این بخش قریب به یکهزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: بدین ترتیب برای تصمیماتمان باید بهره وری را مد نظر قرار دهیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی وضعیت استان یزد در حوزه بهره‌وری را مناسبت ارزیابی کرد و افزود: اهالی یزد از خاک، طلا ساختند، برای قنات به زیرزمین و برای بادگیر به بالا رفتند و هرگز به ماندن قناعت نکردند و همواره مردمان یزد در حال حرکت بودند.

معاون رییس جمهور مستندسازی فعالیت‌های بهره‌وری را از جمله اقدامات حائز اهمیت در این حوزه دانست و گفت: بهره‌وری باید به این سئوال پاسخ دهد که هر دستوالعمل چقدر برای ما هزینه دارد و لذا در سازمان ملی بهره وری این سئوالات را پیگیری می کنیم که اول بهره‌وری در یک دستگاه به چه معناست.

وی پاسخ به دو سئوال درباره اینکه میزان بهره وری چقدر است و چگونه می‌توانیم بهره وری امروز را ارتقا دهیم و پیوست آن در همه برنامه ها اعمال شود؟ را دو سوال جدی در حوزه افزایش بهره‌وری عنوان و تصریح کرد: بهره‌وری و سیاستگذاری اقتصادی، بهره‌وری و قوانین و مقررات و بهره‌وری و کیفیت منابع انسانی از جمله اولویت های افزایش بهره وری است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول