اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ارائه خدمات مشاوره ازدواج به ۵ هزار نفر در خراسان‌شمالی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در راستای بهبود زندگی مشترک، هفت مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌ها فعال هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۴۰ نفر از این مراکز مشاوره خدمات گرفته‌اند.

ارائه خدمات مشاوره ازدواج به ۵ هزار نفر در خراسان‌شمالی

محمدرضا اکبری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در راستای بهبود زندگی مشترک، هفت مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌ها فعال هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۴۰ نفر از این مراکز مشاوره خدمات گرفته‌اند.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی در چهار محور سلامت جنسی، اخلاقی، احکام ازدواج و حقوق خانواده در این مراکز برگزار می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده در استان طی امسال ۹۵ درصد زوج‌های خراسان‌شمالی آموزش‌های حین ازدواج را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

اکبری تصریح کرد: بررسی آمادگی نامزدها و  طرف مقابل برای پذیرش مسئولیت زندگی، ارزیابی‌های هم کفو بودن و هم‌ترازی طرفین و ارزیابی مهارت‌های زندگی مشترک در هر فرد به‌صورت جداگانه و به‌صورت مشترک از محورهای فعالیت مراکز مشاوره ازدواج است.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های مالی، صمیمیت و دلبستگی‌های طرفین، مسئولیت‌پذیری، انتقاد‌پذیری و قضاوت‌های منصفانه در زندگی جزو مهم‌ترین بخش‌هایی است که یک مشاوره ازدواج آگاه به آن‌ها می‌پردازد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول